Dünyada yükselen doğal ürün talebi kendine yeni pazarlar yaratıyor. Firmalar taleple birlikte ürünlerinin içeriğinde birtakım değişiklikler yaparak daha doğa dostu ürünlere kayarken nüfusu yoğun ülkelerde de yayılma politikası izliyorlar. Dünyanın ilk organik ürün sertifikası 'ecocert' onayı alan Melvita bunlardan biri. 1.5 yıl önce mağazalaşmaya başlayan ve 15 mağazaya ulaşan firma, Türkiye'ye gelecek hafta sonu Viaport'ta açacağı ilk mağazasıyla girecek. Markayı Türkiye'ye getiren isim ise Aktarlar Derneği Başkanı Ayhan Ercan.
EN BÜYÜK MAĞAZA
Daha önce kendilerine ait Dr. Natura adlı mağazalarda Melvita ürünlerini sattıklarını, markanın Türkiye distribütörü Eren International kapanınca da markayı Türkiye'ye getirme kararı aldıklarını ifade eden Ercan, daha sonra da firmayı mağaza açmaya ikna ettiklerini söyledi. Türkiye'de aktar kültürünü gördükten sonra Fransızların mağaza planları arasına Türkiye'yi de sokmaya karar verdiklerini ifade eden Ercan, Türkiye'nin gerçek anlamda ilk organik kişisel bakım ürünleri satan mağazası olacaklarını söyledi. Ercan, markanın en büyük mağazasının 56 metrekare olduğunu, Türkiye'de açılacak 72 metrekarelik mağazanın ise markanın dünyadaki en büyük mağazası olacağını belirtti.
GÜL KULLANACAK
Yıl sonuna kadar Nişantaşı ve Bağdat Caddesi ile birlikte mağaza sayısını 3'e çıkaracaklarını dile getiren Ercan, 5 yıl içinde de 25 mağazaya ulaşmak istediklerini söyledi. Kozmetik üretimi de yaptıklarını, Melvita'yla tedarik anlamında da işbirliği yapacaklarını söyleyen Ercan, "En çok satan kreminde Türk gülleri kullanılacak. En çok kullandıkları ürünler arasında kayısı yağı var. Bu konuda bizim aracılığımızla Türkiye'den hammadde alacaklar" dedi.
Kırmızı için Viaport'ta sorun çıkardı
Viaport'ta mağaza açmaya hazırlanan Melvita, AVM'nin kırmızı branda şartına karşı çıktı. Kırmızı renginin kimyasal uyarıcı rengi olmasından dolayı bu rengi kullanmak istemeyen şirket, önerilen bordoyu kabul etti.