Perakende sektöründe dengeler hızlı değişiyor. Özellikle müşteriden gelen talepler tarafında. Bünyesinde Shiseido, Cle de Peau, Vepa Sport, New Balance, H2O ve Nars markalarını bulunduranVepa Grup da şu sıralar erkek kişisel bakım segmentinde ortaya çıkan yeni bir satın alma talebiyle şaşkınlık yaşıyor. Erkeklerin kozmetikten sonra abdominal inceltici ürünlere de talep göstermeye başladığını belirten Vepa Grup Selektif Kozmetik Grubu Başkanı Tuncer Öztarhan, "Erkeklere özel ürün kategorisini lanse ettiğimiz dönemde bir hayalkırıklığı yaşadık ancak beklemek gerekiyormuş. 2009 yılı sonu itibariyle görünüşüne özen gösteren erkekler daha fit görünmek adına inceltici krem satın almaya başladı. Bu da bizi satışlar anlamında çok sevindirdi" dedi. Anadolu'da ise kozmetik tercihlerinin kaliteli olandan yana kullanıldığına dikkat çeken Öztarhan, "Diyarbakır, Erzurum, Trabzon gibi bölgelerde ürün fiyatları en yüksek markalardan Shiseido satışlarda bir numara. Markanın 1500-2000 liralık ürünleri var. Biz de şaşırdık" dedi.
MARKALAR BİRARADA
Grup, biri Fransız diğeri ABD'li olmak üzere iki marka ile görüşmelerini sürdürürken bir yandan da bünyelerindeki bütün markaların yer alacağı bir Vepa Konsept mağazası yaratma hazırlığında. Uzun zamandır bu proje üzerinde düşündüklerini dile getiren Öztarhan, "Nişantaşı, Bağdat Caddesi ve Beyoğlu üçgeninde uygun bir yer bakıyoruz. Ayakkabı, çanta, giyim, kozmetik düşünüldüğünde bir kadının girip bütün alışverişini yapabileceği bir mağazacılık konsepti oluşturmayı planlıyoruz. İstediğimiz yeri bulursak hemen bu projeyi hayata geçireceğiz" dedi.
MARKA YARATACAK
Grubun projelerinden biri de kozmetikte kendi markasını yaratmak. Tuncer Öztarhan bu yıl olmasa da iki yıl içinde her kesimden tüketicinin alabileceği ürünlerin olduğu yani mass markete hitap eden yeni bir kozmetik markası yaratmak istediklerini söyledi.