Çubukçu, MEB Şura Salonu'nda düzenlenen 7. Uluslararası Bilişim Olimpiyatı Ödül Töreni'nde yaptığı konuşmada, önceki yıllarda sadece bir paydaş olarak katıldıkları Bilişim Olimpiyatlarını, Bakanlık olarak üstlenmiş olmaktan duyduğu memnuniyeti dile getirdi.
Bilişim teknolojilerinin baş döndürücü bir hızla geliştiğine dikkati çeken Çubukçu, bilişim araçlarıyla ortaya çıkan yeniliklerin bilimden politikaya, ulaşımdan ticarete, eğitimden sağlığa kadar hayatın her alanını kapsayacak kadar etkili hale geldiğini söyledi.
Teknolojik ilerlemelerden en etkili ve verimli biçimde yararlanabilen toplumların uygarlık yarışında en önlerde yer aldığına dikkati çeken Çubukçu, bu nedenle 60. Hükümet Eylem Planında, okulların bilgi teknolojileri altyapısının tamamlanması, bilişim okur yazarlığının artırılmasının öngörüldüğünü belirtti.
BİLİŞİM TEKNOLOJİSİ SINIFI SAYISINDA 10 KAT ARTIŞ
Bilgisayarlarla donatılan ve internet erişimi sağlanan okullarla bilgi toplumu olma hedefine doğru hızlı adımlarla yürüttüklerini dile getiren Çubukçu, ''Bilişim kültürünün oluşturulması, güvenli internet kullanımının yaygınlaştırılması yolunda yaklaşık 10 yılda çok büyük mesafeler kat ettik. Bunu yaparken okullar ve bölgeler arası eşitsizliklerin ortadan kaldırılmasına yönelik çalışmalar en temel önceliğimiz oldu. Bilişim teknolojilerini eğitim sürecinin temel araçlarından biri haline getirdik. Bu, gerçekten de ülkemizde bir devrimdir. Daha on yıl öncesine kadar bilgisayarla tanışmamış olan çocuklar, bugün artık dizüstü bilgisayar istiyorlar. Bu teknolojiden eğitim süreçlerinde başarılı bir şekilde yararlanıyorlar'' diye konuştu.
Öğrencilerin ve öğretmenlerin teknolojileri etkin bir şekilde kullanmaları için birçok proje yürüttüklerini kaydeden Çubukçu, yaptıkları çalışmalarla 2003 yılında Türkiye genelinde 3 bin 188 olan bilişim teknolojisi sınıfı sayısını 29 bin 428'e çıkardıklarını dile getirdi.
Bilişim teknolojisi sınıfı kurulamayan 17 bin 261 okulda da 15 öğrenciye bir bilgisayar, her okula bir projeksiyon cihazı, bir yazıcı ve bir tarayıcı sağlandığını belirten Çubukçu, ''Orta öğretim öğrencilerinin tamamı, ilköğretim öğrencilerinin ise yüzde 96'sı güvenli ve sınırsız internet erişimine kavuşturulmuştur'' dedi.
FATİH PROJESİ
Türkiye'nin her yerindeki, her öğrencinin sosyo-ekonomik durumu ve şartları ne olursa olsun bilişim teknolojisi olanaklarından faydalanmasını sağlamayı amaçlayan Fatih Projesi hakkında da bilgi veren Çubukçu, ekonomik, bölgesel, coğrafi ve kültürel farklılıklara bakılmaksızın her öğrenciye eğitimde aynı fırsatların sunulacağını vurguladı.
Tüm okulların bilgisayar teknolojileri laboratuvarlarındaki bilgisayar, internet bağlantısı ve teknolojik donanımın bütün dersliklere ulaştırılacağını belirten Çubukçu, sözlerini şöyle sürdürdü:
''Bu teknolojiyi kullanacak olan öğretmenlerimizin eğitimi projenin en önemli ayaklarından birini oluşturuyor. Çünkü ne kadar ileri teknolojilere sahip olsak da bu teknolojiyi etkili bir şekilde kullanabilen öğretmenlerimiz olmadan başarıyı yakalamak mümkün değil. Dolayısıyla hem öğretmenlerimizin hem de öğrencilerimizin gelişimine çok büyük katkılar sağlayacak bir sürece hazırlık yapıyoruz. Bundan sonra öğrencilerimiz bilgiye daha hızlı ulaşabilecekler. Sınıflarında en ileri teknolojiyi öğretmenlerinin rehberliğinde kullanabilecek, zengin ders içerikleriyle eğlenerek öğrenecekler. Böylelikle gençlerimiz öğrenmeyi öğrenmiş, bilgiyi hayatın içinde kullanan bireyler olarak çağdaşlaşma yolunda emin adımlarla ilerleyecekler.''
Fatih Projesinin bileşenlerinden birinin de bilinçli ve güvenli bilgisayar teknolojisi kullanımının sağlanması olduğuna işaret eden Çubukçu, ''Teknolojinin ve internetin güvenli kullanımının en az bilginin kendisi kadar önem kazandığı günümüzde bilinçli, güvenilir ve yönetilebilir bilgisayar teknolojileri ve internet kullanımı konusunda, okul yerel ağının, intranet, internet alt yapısının kurulması, e-içeriklerin sunulacağı veri merkezinin oluşturulmasını içeren bir dizi çalışma başlattık'' dedi.
''AMACIMIZ TEŞVİK ETMEK''
Uluslararası Bilişim Olimpiyatlarıyla bilişim teknolojileri ve bilişim kültürünün yaygınlaştırılmasını hedeflediklerini anlatan Çubukçu, ''Amacımız geleceği hayalleriyle inşa edecek ve bu hayalleri projelendirerek hayata geçirecek istekli ve üretici ilköğretim ve ortaöğretim öğrencilerini teşvik etmektir'' diye konuştu.
Olimpiyatlarda kapsamındaki yarışmalarla yaratıcı düşüncenin ürünü, insanlığın hizmetinde kullanılabilecek birçok projenin değerlendirilmesine ev sahipliği yapmaktan onur duyduklarını ifade eden Çubukçu, emeği geçenlere teşekkür etti.
Çubukçu, konuşmasının ardından olimpiyata sponsorluk yapan firma temsilcilerine plaket verdi.
YERLİ: ''İNTERNET TAHDİDİNİ GEREKLİLİK OLARAK GÖRÜYORUZ''
Teknoloji ve Tasarım Merkezi (TTM) Başkanı İlhan Yerli de olimpiyatların bir geleneğe dönüştüğünü belirterek, bugüne kadar yüzü aşkın farklı ülkeden 3 bin 500'den fazla okuldan on binlerce projenin olimpiyatlara katıldığını söyledi. Bu öğrencilerin insanlığın ihtiyaçlarına çözüm sunabilmeye çalıştıklarını dile getiren Yerli, ''İnternet tahdidini bir tehdit olarak görmüyor, çocuklarımızı, geleceğimizi, ailelerimizi korumak adına gereklilik olarak görüyoruz'' dedi.
TTM ile Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğünce düzenlenen ve pek çok kurumun desteğiyle yürütülen olimpiyatlara Endonezya'dan Afganistan'a Tanzanya'dan Avustralya'ya kadar 42 farklı ülkeden 8 binden fazla öğrenci katıldı. İlköğretim ve ortaöğretim olmak üzere iki farklı kategoride, 9 farklı dalda toplam 289 proje finale kaldı.
Törende, jüri tarafından ödüle layık görülen proje sahibi öğrenci ve danışman öğretmenlere ödülleri verildi.