Üniversite sınav sonuçlarının açıklanmasının ardından gözler kayıt sürecine çevrildi. Örgün ve açıköğretim lisans ve önlisans düzeyinde yaklaşık 1 milyon aday 21 Ağustos'a kadar yerleştikleri üniversitelere e-Devlet Kapısı sistemi üzerinden elektronik kayıt yapabilecek. Bunun yanında adaylar elektronik kayıt yaparlarsa tekrardan herhangi bir kayıt işlemi için üniversiteye gitmelerine gerek kalmayacak. Peki üniversite e-kayıtlar ne zaman yapılacak? Üniversite e-kayıt nasıl ve nereden yapılacak? Gerekli belgeler ve işlemler nasıl halledilecek?
Üniversite e-kayıt dönemi ile ilgili tüm süreci haberimizin detaylarından öğrenebilirsiniz.
ÜNİVERSİTE ELEKTRONİK KAYITLARI NE ZAMAN?
YKS sonuçlarına göre bir programa kayıt hakkı kazanan adayların kayıt işlemleri 19-23 Ağustos 2019 tarihleri arasında yapılacak. Elektronik kayıtlar ise 16-21 Ağustos 2019 tarihleri arasında yapılabilecek.
Kayıt için adayların yerleştirildikleri yükseköğretim programının bağlı bulunduğu üniversiteye, belirtilen süre içerisinde başvurmaları gerekmektedir. Elektronik kayıt yapan adaylar, üniversiteleri tarafından duyurulan belgelere ve tarihe göre işlem yapacaklardır.
YÖK'ten yapılan yazılı açıklamada, 2019-YKS (Yüksek Öğretim Kurumları Sınavı) yerleştirmeleri sonucu yükseköğretim kurumlarındaki bir programa kayıt hakkı kazanan adayların kayıt işlemlerini üniversitelere gitmeden elektronik ortamda kolayca yapabileceği bildirildi.
Açıklamada, elektronik kayıtların (e-kayıt) 16-21 Ağustos 2019 tarihleri arasında yapılabileceği belirtilerek, şu ifadelere yer verildi:
"E-kayıt yaptırmak isteyen adaylar, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı'nın e-devlet kapısı üzerinden sunduğu birçok hizmetin yer aldığı sayfada bulunan 'Üniversite E-Kayıt' uygulamasını tıklayarak, 'https://www.turkiye.gov.tr/yok-universite-ekayit' adresi üzerinden 21 Ağustos gecesi saat 23.59'a kadar elektronik kayıt işlemlerini gerçekleştirebileceklerdir. Adayların, 'e-kayıt işlemlerinin başarıyla gerçekleştirildiğine' dair yazıyı ekranda görmeden sistemden çıkmamaları gerekmektedir. E-kayıt işlemi başarıyla tamamlanmadan sistemden çıkış yapan kişilerin kayıtları sistemde gözükmediğinden ders kayıt işlemlerinde sorun yaşanmaktadır. E-kayıt işlemlerini başarıyla yapan öğrencilerin, yerleştirildikleri üniversitelerin web sitelerinde duyurulacak olan tarihlerde yapılacak ders kayıt işlemleri için üniversitelerine giderek kendilerinden istenen belgeleri yetkililere sunmaları gerekmektedir. Üniversiteye giderek yapılacak olan kayıt işlemleri sürecinde ise bir değişiklik olmayıp, şahsen yapılacak kayıtlar önceden planlandığı gibi 19-23 Ağustos 2019 tarihleri arasında gerçekleştirilecektir."
ÜNİVERSİTE ELEKTRONİK KAYITLARI NASIL YAPILIR?
http://www.turkiye.gov.tr adresine girerek, sayfanın üst kısmında bulunan "Sisteme Giriş" bağlantısına tıklayınız.
Bağlantı sizi T.C. Kimlik Doğrulama Sistemi sayfasına yönlendirecektir. Bu aşamada adres satırında https://giris.turkiye.gov.tr yazdığından ve güvenli bağlantı simgesinin aktif olduğundan emin olununuz.
Kullanmak istediğiniz kimlik doğrulama yöntemine tıklayıp ekranda çıkan yönergeleri takip ederek sisteme giriş yapabilirsiniz.
Sisteme Giriş işleminizi tamamladıktan sonra, "e-Hizmetler" bağlantısına tıkladıktan sonra gelen listede "Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı" altında bulunan "Üniversite E-Kayıt" bağlantısına tıklayarak veya, Site İçi Arama kutusuna "E-Kayıt" yazıp arama tuşuna bastıktan sonra, gelen listedeki "Üniversite EKayıt" bağlantısına tıklayarak veya, Tarayıcınızın adres satırına https://www.turkiye.gov.tr/yokuniversite-ekayit yazarak ulaşabilirsiniz.
Hizmete ilk girdiğinizde kayıt yaptırabileceğiniz okulların listesi ile karşılaşacaksınız. Tüm devlet üniversitelerine(Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi hariç) ve ekranda listelenmiş olan vakıf üniversitelerine elektronik kayıt yapabilirsiniz. Okulunuz elektronik kayıt yapılabilecek üniversiteler içinde ise, "Devam Et" düğmesine basarak bir sonraki aşamaya geçiniz.
Bu aşamada ekrandaki bilgileri dikkatle okuyunuz ve tümünün eksiksiz ve doğru olduğundan emin olunuz. Eğer tüm bilgiler eksiksiz ve doğru ise, sayfadaki tüm uyarı ve duyuruları okuyup anladı iseniz aşağıda bulunan alanlara "EVET" yazdıktan sonra "Başvur" düğmesine basarak işleminizi tamamlayınız. Bilgilerinizde eksiklik veya yanlışlık varsa işleme devam etmeyiniz.
Başvurunuzu tamamladığınızda bu ekranda barkodlu elektronik kayıt belgenizi görüntüleyeceksiniz. Burada "Dosyayı İndir" bağlantısını kullanarak dosyayı bilgisayarınıza kaydedebilirsiniz.
Bu bölüm oluşturulan barkodlu belgeyi teslim alan kişi ve kurumlar için hazırlanmıştır. Kendinize ait belgeler için bu işlemi yapmanıza gerek yoktur. e-Devlet Kapısı üzerinde oluşturulan belgeler, üzerlerinde bulunan barkodlar sayesinde kontrol edilebilir, sahte ve tahrifat yapılmış belgeler kolaylıkla ayırt edilebilir.
ELEKTRONİK KAYITTA DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER
Üniversite e-kayıt hizmetinden faydalanmak için e-Devlet Kapısı Şifresi, Elektronik İmza, Mobil İmza veya İnternet Bankacılığı ile Giriş yöntemlerinden birini kullanarak e-Devlet Kapısı sistemine giriş yapabiliyor olmalısınız. İşleminize başlamadan önce gerekli e-Devlet Kapısı Şifresi, Elektronik İmza veya Mobil İmza'nızı temin etmelisiniz veya e-Devlet Kapısı'na entegre bankalardan birinin internet bankacılığını kullanıyor olmalısınız.
e-Devlet Kapısı Şifrenizi PTT'lere kimliğiniz ile birlikte şahsen başvurarak temin edebilirsiniz. Elektronik veya Mobil İmza temin etmek için ilgili hizmet sağlayıcılardan veya operatörlerden bu hizmeti satın almalısınız. Oluşturulan belgeleri görüntüleyebilmek için sisteminizde Adobe Acrobat Reader veya PDF dosyalarını görüntüleme özelliği olan başka bir uygulama kurulu olmalıdır.