YKS ek kayıt işlemleri Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan açıklamaya göre bugün itibariyle başladı. Ek tercih yaparak bir okula yerleşmiş adaylar heyecanla kayıtlarını yapıyor. İşlemlerini gerçekleştirmek isteyen öğrenciler "üniversite ek kayıt belgeleri nelerdir?" sorusuna yanıt arıyor. 2019-2020 eğitim öğretim döneminin başlaması ile birlikte üniversite yerleştirmeleri de tamamlanıyor. Peki, YKS ek kayıt nasıl yapılır? Üniversite ek kayıt için gerekli belgeler nelerdir? İşte detaylar…
ÜNİVERSİTE EK KAYIT NASIL YAPILIR?
Geçtiğimiz günlerde YKS ek tercih sonuçların açıklanması ile birlikte kayıt takvimi de duyuruldu. Öğrenciler kazandıkları okullara kayıtlarını gerçekleştirmek için detayları araştırıyor. Haberimizin devamından üniversite ek kayıt detaylarına ulaşabilirsiniz…
2019 ÜNİVERSİTE EK KAYIT NASIL YAPILIR?
Kayıt hakkı kazanan adayların, kayıt süresi içerisinde ilgili üniversitelere başvurmaları zorunludur.
Bu süre içerisinde kayıt için başvurmayan veya kayıt işlemlerini tamamlamayan adaylar kayıt haklarını kaybedeceklerdir. Kayıt işlemleri ile ilgili ayrıntılı bilgi, 2019-YKS Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzunda yer almaktadır.
ÜNİVERSİTE EK KAYITLARI HANGİ TARİHLER ARASINDA YAPILACAK?
YKS tercih sonuçlarına göre kayıt hakkı kazanan öğrenciler kayıtların ne zaman yapılacağını araştırmaya başladı. ÖSYM'den yapılan açıklama ile merak edilen sorular yanıt buldu. Buna göre, kayıt işlemleri üniversiteler tarafından 23-27 Eylül 2019 tarihleri arasında yapılacak. Elektronik kayıtlar ise 23-25 Eylül 2019 tarihleri arasında yapılacak..
ÜNİVERSİTE KAYIT İÇİN GEREKLİ BELGELER NELERDİR?
a) Adayın mezun olduğu ortaöğretim kurumundan aldığı diplomanın aslı veya onaylı örneği ya da yeni tarihli mezuniyet belgesi
b) Aday ek puandan yararlanarak yerleştirilmiş ancak alanı diplomasında veya mezuniyet belgesinde belirtilmemişse, hangi okul ve alandan mezun olduğunu gösterir resmî belge (METEM programlarından mezun olanların diplomalarında okul adı olarak, diplomayı düzenleyen merkezin adı yazılmaktadır.)
c) 12 adet 4,5 cm x 6 cm boyutunda fotoğraf
d) Katkı payının/öğretim ücretinin ödenmesi ile ilgili belge
e) Kayıttan önce belirlenip üniversite tarafından ilan edilecek diğer belgelerin aslı veya üniversite onaylı suretleri YKS ile bir yükseköğretim programına yerleşen yükümlülerin askerlik durumları, üniversiteler tarafından https://kamu.turkiye.gov.tr internet adresinde görülebilecek.
Adayların askerlikle ilgili sorunları için askerlik şubelerine, kredi konusunda ayrıntılı bilgi için de üniversite rektörlüklerine veya Yükseköğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumuna başvurmaları gerekiyor. Yükseköğretim programlarına yerleşen adayların yerleştirme sonuçları (engel bilgileri de dâhil), Yükseköğretim Kurulu Başkanlığına (YÖK) ÖSYM tarafından elektronik ortamda iletilecek.