TRT ve Milli Eğitim Bakanlığının iş birliği ile yürüttüğü uzaktan eğitim çalışmaları İstanbul'da 6, Ankara'da 7 olmak üzere toplamda 13 stüdyoda sürüyor. Millî Eğitim Bakanlığı Destek Hizmetleri Daire Başkanı Ayhan Korkmaz ve İstanbul İl Milli Eğitim Müdürü Levent Yazıcı uzaktan eğitim derslerinin çekimlerinin yapıldığı noktalardan biri olan İstanbul Validebağ Öğretmenevine destek ziyaretinde bulundu. Destek ziyaretinde uzaktan eğitim ders çekim süreci ile ilgili bilgi alışverişinde bulunuldu.
E-ÖĞRENME İMKANI EŞİT BİR ŞEKİLDE SUNMA KAPASİTESİ ARTTIRILMALI
Millî Eğitim Bakanlığı Destek Hizmetleri Daire Başkanı Ayhan Korkmaz, 2023 Vizyonu doğrultusunda Dünya Bankası ile beraber yapılan proje ile salgın sırasında ve sonrasında eğitim sisteminin okul çağındaki çocuklara e-öğrenme imkânlarını eşit bir şekilde sunma kapasitesini arttırmayı amaçlandığını belirtti. Sürece hazırlıklı olmanın önemini vurgulayan Korkmaz sözlerine şöyle devam etti; "Kırk bin dersle başladığımız süreçte üç buçuk milyona ulaştık. Bunların hepsi bir yana, insan kaynağının öğretmen olması önemli. Öğretmen asli işini nerde ihtiyaç varsa orda yapmaya başladı. Öğretmenin içtenliği ve çabası başarıyı getirdi."
EBA TAMAMLAYICI DEĞİL BİRLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİMİN PARÇASI OLACAK
Millî Eğitim Bakanlığı Destek Hizmetleri Daire Başkanı Ayhan Korkmaz "EBA özellikle büyük sınıflarımızda uygulamaya dönük çalışmalarla okuldaki ders saatlerinin azalarak, çocukların kendi gelişimlerini sürdürdüğü bir mecraya dönüşecek. 2023 Eğitim Vizyon Belgesi'nde öngörüldüğü gibi ders saatlerinin azaltılması ve öğrencilerin okul haricinde belge odaklı çalışmalar yapmaları mümkün olacak. Bu da bizim için çok önemli. EBA tamamlayıcı değil birleştirilmiş bir eğitimin parçası olacak" dedi.
UZAKTAN EĞİTİM BİR ALTERNATİF DEĞİL BİR GEREKLİLİK
İl Millî Eğitim Müdürü Levent Yazıcı ise uzaktan eğitimin bir alternatif değil bir gereklilik olduğu salgın şartlarında Millî Eğitim Bakanlığının ve öğretmenlerin özveri ile çalıştığını ifade etti. Bu dönemde Türkiye'nin dijital eğitim sisteminin kapsamını ve dayanıklılığını artırdığını vurgulayan Yazıcı, daha önce FATİH Projesiyle kurulan altyapının daha da güçlendiğini dile getirdi. Yazıcı sözlerini şöyle sürdürdü: "EBA çekimleri öğretmenlerimizin özverisiyle başladı. Tabi ilk zamanlarda acemiliklerimiz oldu. Bence onlar güzel heyecanlardı. Öğretmen odaklı güzel bir çalışma çıktı. Doğrusu ben bundan gurur duydum. Çok daha profesyonel bir boyuta geldi. Çocuklarımıza fırsat adaleti sunmak bağlamında gerek TRT gerek EBA destek noktaları gerekse tablet üzerinden yürütülen çalışmalar öğretmenlerimizin çabalarıyla fasılasız sürdürüldü. Öğrencilerin bireysel öğrenme hızlarına katkı sunan uygulamalar bu süreçte fark yarattı. EBA'nın öğrenci odaklı ödev verebilme, geri bildirim alabilme gibi yönleri bu çerçevede çok önemliydi. Dolayısıyla bundan sonra uzaktan eğitime ihtiyacımızın azalmasını fakat bu süreçte elde edilen kazanımların daha da büyütülmesi gerekiyor."
Yazıcı ayrıca Millî Eğitim Bakanlığının salgın sürecinde köylerdeki çocuklar ve gençler, düşük sosyoekonomik geçmişe sahip çocuklar, engelli çocukların ihtiyaçlarına cevap vermeyi başardığını kaydetti.