Açıklamada, sınav odaklı bir eğitim-öğretim sisteminin, ilköğretimin amaçlarının gerçekleştirilmesinde önemli bir engel olduğu savunuldu.
SBS ile öğrencilerin güçlü ve zayıf olduğu alanların ortaya çıkarılarak buna yönelik düzenlemelerin yapılması gerektiğine de işaret edilen açıklamada, mevcut uygulamada SBS sonuçlarıyla üst öğrenim kurumlarına ne kadar çocuk yerleştirildiğine bakılarak okullar arasında yapay bir sıralamaya gidildiği bildirildi.
Açıklamada şu görüşlere yer verildi:
''Temel eğitimin amacı, ''eleme'' değil ''kazan-kazan'' olmalıdır. Sınav odaklı eleme sisteminde ise bazı çocuklar kazanırken, çoğu çocuk bu sistemle kaybeden konumunda kalmaktadır.
Son 30 yılda yapısal bir düzenlemede bulunulmamıştır, sadece eğitimin farklı kademelerindeki öğrenci akışı sınavlarla düzenlenmeye çalışılmıştır. Uzun vadeli politika oluşturulmak yerine her güçlük sınavlarla aşılmaya çalışılmıştır. Bu durum, kolaycı ve sorumluluk almaktan uzaktan bir anlayışın ürünüdür. SBS'yi kaldıralım, çocukların mutluluğu kalsın.''