Stok, sipariş, irsaliye ve müşteri borç bilgilerinin güncel olarak takibinin sağlanmasıyla işletmeler, operasyonlarını daha verimli ve etkin bir şekilde yönetebilirler.Bu sayede kurumlar, verdikleri hizmetleri iyileştirerek müşterilerinin memnuniyetini arttırabilir ve rekabet avantajı kazanabilirler.
Satış sistemi 8 başlık altında incelenebilir.
Bu başlıklar :
1. Teklif / Sözleşme
2. Sipariş
3. Dağıtım
4. Faturalama
5. Muhasebe
6. İstatistik
7. Döviz İşlemleri
8. Fiyatlandırma ve İndirimler
Satış sistemi uygulaması Seramiksan A.Ş. de gerçekleştirilmiştir.
1994 yılında üretime başlayan seramiksan bugün 9 milyon metrekarelik kapasiteye ulaşmış bulunmaktadır. Üretimini yer karosunda "Monocotturo" tek pişirim ve duvar karosunda ise "Fast-Double Firing" hızlıçift pişirim teknolojisini kullanarak gerçekleştirmekte olup yer karosu ürünleri TS EN 176 B I ve duvar karosu ürünleri TS EN 159 B III standartlarına uygun olarak üretilmektedir. Ürünlerinin kalitesine paralel olarak gününde teslimat ve istikrarlı fiyat politikası prensipleri ile müşterilerinde yarattığı güven neticesinde bugün iç piyasada 300ü aşkın bayii ağının yanı sıra yurtdışında da müşteri sayısını her geçen gün arttırmayı başarmıştır.Gerek iç gerekse dış piyasalardaki ürün gelişimlerini yakinen takip amacı ile ulusal ve uluslararası ihtisas fuarlarına katılarak kendini güncelleştirip müşterilerine en son modayı sunmayı kendisine görev edinmiştir.
TEKLİF / SÖZLEŞME
Teklif içindeki bilgiler sisteme doğrudan aktarılarak, teklif yeni bir siparişe kolaylıkla çevrilebilir.
İşlenen müşteri bilgileri arasında; ödeme şartları, teslim şartları, fiyat listeleri gibi bilgiler yer alır.
SİPARİŞ
Özel sipariş şekillerinin tanımlanması yanında standart sipariş, kredilendirme, fiyat ayarlamaları, doğrudan teslim, paket sipariş, mal örneği gibi sipariş tipleri belirlenebilir.Gelen teklifler stoğa göre sipariş olarak kabul edilir.Yeterli stok yoksa müşterinin de onayıyla üretim planına alınarak üretimine başlanır.
DAĞITIM
Mal teslimatı çeki listelerine göre yapılır.Mal çekimi siparişe veya teslim tarihine göre yapılabilir.Dağıtım / teslim müşterinin istediği adrese yapılıyor.
FİYATLANDIRMA VE İNDİRİMLER
Fiyatlandırma önceden belirlenen kurallara göre, liste fiyatları, anlaşmalı fiyatlar ve ayrıca mal ve mal grupları için fiyat listeleri düzenlenmesidir.