İnsanların bazı temel doygunluklarından yoksun olduklarını hissetmelerine ihtiyaç denir.
Kişilerin ve örgütlerin amaçlarına uygun biçimde değişimi sağlamak üzere malların, hizmetlerin ve düşüncelerin yaratılmasını, fiyatlandırılmasını, dağıtımını ve satış çabalarını planlama ve uygulama sürecine pazarlama denir.
Satışla ilgili pazarlama eylemleri: Satış görevlilerini seçmek, işe almak, eğitmek, ödüllendirmek.Reklamların etkisini ölçmek. Reklam verilecek araçları seçmek ve reklamları yayınlatmak. Reklam mesajları ve görüntüleri geliştirmek.
Birden çok pazara girilecekse ve pazarların özellikleri birbirinden farklıysa, her pazar için ayrı pazarlama karması oluşturmak daha doğru olur.
Pazarla ilgili pazarlama eylemleri: Pazarı bölümlemek ve hedef pazarı seçmek. Tüketicilerin davranışlarını incelemek. Pazar fırsatlarını değerlendirmek. Pazarlama denemeleri yapmak.
İşletmeleri pazar yönlü olmaya iten nedenler: Pazarlama maliyetlerinin yükselmesi. Tüketicilerin satın alma alışkanlıklarının değişmesi. Yeni pazarlara girmenin zorunlu olması. Rekabetin şiddetlenmesi.
Topluma, üretime, mala, satışa, pazara yönelik pazarlama yönetimleri, pazarlama eylemlerinin yönetilmesinde benimsenen pazarlama yönetimi kavramlarıdır.
Pazarlamada değişimi sağlamak için pazarlama eylemlerinin planlanması, planın uygulanması ve kontrol edilmesi işine pazarlama yönetimi denir.
İşletme dışı çevre koşulları: Halk, Rakipler, Aracılar, Girdileri arz edenler.
Son yıllarda pazarlamada sistem yaklaşımı büyük önem kazanmıştır.
Araştırma ve geliştirme, denetlenebilir çevre koşullarından biridir.
Kişisel ihtiyaçları için mal yada hizmet satın alan kişilerden ve ailelerden oluşan pazara tüketiciler pazarı denir.
İşletmenin gireceği pazarı belirleme süresidir.