Koronavirüs salgınıyla birlikte hayatımıza giren uzaktan eğitim sürecini ve bundan sonrasını konuştuğumuz İstanbul İl Milli Eğitim Müdürü Levent Yazıcı, okullarımızın ne kadar büyük bir toplumsal işleve sahip olduğunun bir kez daha anlaşıldığının altını çizerek şunları kaydetti: Eğitim, her şartta öncelikli bir yere sahip. Bu hassasiyetle, çok kapsamlı değerlendirmeler doğrultusunda, bilimsel veriler ışığında çocuklarımızın faydasını önceleyerek onların öğrenme kayıplarının en aza indirilmesi için Sayın Bakanımızın liderliğinde çalışmalarımızı hep beraber sürdürüyoruz.
EĞİTİM, HER ŞARTTA ÖNCELİKLİ BİR YERE SAHİP
Sabah.com.tr'ye konuşan İstanbul İl Milli Eğitim Müdürü Levent Yazıcı salgın sürecinde eğitim öğretim hayatında yaşananlara ilişkin önce büyük çerçeveyi paylaşmak istediğini dile getirerek tüm dünyayı ve ülkemizi etkisi altına alan yeni tip koronavirüs salgınından dolayı 2020-2021 Eğitim Öğretim Yılı'nın ilk dönemini uzaktan eğitim bileşenleriyle sürdürdüklerini ifade etti.
ÖNCELİKLİ HEDEFİMİZ ÖĞRENCİ, ÖĞRETMEN VE ÇALIŞANLARIMIZIN SALGINDAN ETKİLENMEMESİ
Yazıcı, salgının seyrinde yaşanan yükselişten eğitim kurumlarında yüz yüze eğitime devam eden öğrenci, öğretmen ve çalışanların etkilenmemesi öncelikli hedefleri olduğunu vurguladı. Yazıcı "Okullarımızın ne denli büyük bir toplumsal işleve sahip olduğunu bu süreçte hepimiz bir kez daha fark ettik. Eğitim, her şartta öncelikli bir yere sahip. Bu hassasiyetle, çok kapsamlı değerlendirmeler doğrultusunda, bilimsel veriler ışığında çocuklarımızın faydasını önceleyerek onların öğrenme kayıplarının en aza indirilmesi için Sayın Bakanımızın liderliğinde çalışmalarımızı hep beraber sürdürüyoruz." şeklinde konuştu.
KATILIM ORANLARI YÜKSEK
Yazıcı, dijital öğrenme fırsatları dünyasına hazır olan Millî Eğitim Bakanlığının hiçbir öğrencinin mağdur olmaması, fırsat eşitliği ve adaletli yaklaşımıyla tüm çocuklarımızın uzaktan eğitim imkânından yararlanması için çaba harcadığını belirtti. Şartlara en kısa sürede adapte olarak Eğitim Bilişim Ağı (EBA) ve TRT EBA TV'nin yanında EBA Destek Noktalarıyla da uzaktan eğitim sürecinin verimli ve sağlıklı şekilde devam ettiğini kaydetti. Tablet dağıtımları da dâhil olmak üzere ilimizde erişim problemi yaşayan çocuğumuz kalmayana kadar bu konuda hep birlikte kararlı adımlar atmayı sürdüreceklerini dile getiren Yazıcı kontrollü normalleşme süreci doğrultusunda başlayan yüz yüze eğitim uygulamalarının ikinci haftasında olduklarını ifade etti.
Yazıcı, yüz yüze eğitime katılıma ilişkin ise "İlimizde öğrencilerin yüz yüze eğitime katılma oranları yüksektir, bunun artarak devam edeceği açık." bilgisini paylaştı. Bu sürecin velilerin katılımı, özeni ve dikkati olmadan yürütülemeyeceğini kaydeden Yazıcı, çocukların akademik ve sosyal duygusal eksiklerini gidermek için tüm velilerimiz üzerine düşeni yaptığını, ayrıca bazı durumlarda velilerin çocuklarını göndermek istemeyebileceğini bunu anlayışla karşıladıklarını belirtti.
DİNAMİK SÜREÇ VE EĞİTİM
Süreci günlük olarak takip ettiklerini vurgulayan Yazıcı, il hıfzıssıhha kurulunun genel tabloya bakarak karar verdiğini dile getirdi. Yazıcı, "Öğrencilerimizi desteklemeyi önemsediğimiz için destekleme ve yetiştirme kurslarını daima açık tuttuk. Öğretmenlerimiz her bir öğrencimizin durumunun ne olduğunu, canlı derse katılımını ya da çeşitli ödevlere olan yaklaşımını, süreçteki birtakım özelliklerini yakından takip ediyorlar." ifadelerini kullandı.
HİÇBİR UYGULAMA YÜZ YÜZE EĞİTİMİN YERİNİ TUTMUYOR
Sürecin çok dinamik olduğunu hatırlatan Yazıcı, ortak faydayı esas alan, adil, eşit ve kapsayıcı eğitim için Bakanlığın çalışmalarının aynı zamanda yeni öğrenme imkânlarını çok daha işlevsel duruma getirdiğini belirtti. Buna karşın hiçbir uygulamanın yüz yüze eğitimin yerini tutmayacağını vurgulayan Yazıcı sözlerini şöyle tamamladı: Gelişim yolculuğumuzu zamanın ruhuna uygun bir şekilde hep birlikte sürdürmek büyük önem taşıyor. Uzaktan eğitimde öğretmenlerimiz ve velilerimizce desteklenen öğrencilerimiz alternatif öğrenme fırsatlarına erişebildi. Öğrencilerimiz sosyal medya ve dijital platformların öğrenim ve paylaşım imkânlarından yararlandılar. Aslında dijital mecralar sadece erişimi artırabilir, ilişkisel bir olgu olan eğitim için öğretmen ve veli desteği her şeyden önce gelir.