Yaşanan darbe girişimi ve İmam Hatip Okullarının önündeki askeri okul engeli hakkında neler söyleyeceksiniz?
Öncelikle tüm milletimize geçmiş olsun dileklerimi iletiyorum. Bu süreçte darbeye karşı önemli roller üstlendik ÖNDER olarak. İlk geceden itibaren camiamızı darbeye karşı koymak için ayakta tuttuk. Biliyorsunuz bu okullar 28 Şubat'ta zor bir dönemden geçti. O gün imam hatip okullarının kapatılmasında en önemli rolü FETÖ yapılanması oynamıştır.
Çünkü imam hatiplilerin önüne engel konulması, askeri okullara girememesi en çok bu örgütün ekmeğine yağ sürmüştür. Bu örgüt imam hatiplilerin kendilerine itaat etmeyeceğini çok iyi bildiği için 28 Şubat darbesinde tarafını darbecilerden yana koydu. Bugün ise darbe girişimini kendisi yaptı. Bu örgütün imam hatip modelinin yaygınlaşmaması için gösterdiği çaba çok yoğundu. Ülkemizin vatanını milletini seven, milletini karşısına almayacak, manevi ve dini duygulara sahip çıkan bir orduya ihtiyacı var. Bu yüzden artık askeri okul engelimiz kalkmalı. Sayın Numan Kurtulmuş bununla ilgili işaretleri verdi. Yakından takip ediyoruz, en yetkili makamlardan aldığımız bilgilere göre inşallah bu adım en kısa zamanda atılacak.
İmam hatip okullarının geçmişten bugüne geldiği noktayı nasıl değerlendiriyorsunuz?
İmam hatip okullarının, dönem dönem bir takım engeller ve zorluklarla karşılaşılmasına rağmen bugün gelinen nokta itibariyle ülkemiz ve tüm İslam coğrafyası için makul ve mutedil bir model haline dönüştüğünü söyleyebilirim. İmam hatip okulları tam da ülkemizin sosyolojik yapısına uygun okullar. Milletimizin benimsediği sahip çıktığı okullara milletine yabancı olanlar darbe vurmaya kalktıysa da bu milletin evlatlarının eliyle okullarımız yeniden ihya edildi. Okullarımız siyasi ve konjonktürel bakış açılarından bağımsız bir şekilde ele alındığında gerek fenni gerek dini ilimler noktasında her dönem kendini ispatlamıştır. Yakın bir zamana kadar katsayı uygulaması ile üniversiteye giriş hakları engellenen imam hatip okullarımız, 60 binlere kadar düşen öğrenci sayısını bugün 1 milyon 300 bine çıkararak yeniden bir umut kapısı olmuştur.
İmam hatiplerin sayılarının artması ile ilgili eleştirilere ne cevap vereceksiniz?
Esasında artış olarak belirtilen nicel duruma, 28 Şubat döneminde kapatılan okullarımızın açılması ve hak ihlalinin giderilmesi olarak bakmanın daha objektif olacağını düşünüyorum. İstatistik olarak ifade edecek olursam; son 5 yılda imam hatiplerde 2 kat artış oldu, ancak bu 28 Şubat'ta azalan sayımızın eski haline dönmesinden başka bir şey değil. Yani bahsedilen gibi abartılı bir durum yok ortada. Türkiye genelinde şu an 3 bin 300 imam hatip okulumuz var. Bunu tüm ortaokul ve liselere oranladığımızda sayısal artışın gayet makul olduğunu görebiliriz.
Sayısal artış ile ilgili nitelik üzerinden de değerlendirme yapılıyor. Şüphesiz nitelik önemli, nitelik olmadan eğitimin biçimsel/sayısal hiçbir önemi olmaz. Ama bu konuda niteliği niceliğe, ya da niceliği niteliğe kurban etmemek gerektiğine inanıyorum. Bunca yıl mağdur edilmiş bir camianın sayısal artışa paralel hemencecik nitelik meselesini halletmesini beklemek haksızlık olur. Buna rağmen 4+4+4 sonrası kat ettiğimiz mesafeye bakınca imam hatiplerin manevi bereketinden bahsetmek geçiyor içimden.
İmam Hatip Sanat Lisesi, İmam Hatip Fen Lisesi Geliyor
İmam hatiplerle ilgili yeni uygulamalar neler, proje okullarda neler yapılıyor?
Öğrencilere fen bilimleri yanı sıra dini eğitim imkanı da sunan imam hatip okulları, çocuklarının erken yaşlarda doğru din eğitimi almasını isteyen veliler tarafından her dönem tercih sebebi olmuştur. Bugün ülkemizde uygulanan eğitim sistemini göz önüne alarak imam hatip okullarındaki derslerin ve müfredatın diğer bütün okullarımızla eşdeğer olduğunu söyleyebilirim.