-Halkla ilişkiler olayının temelinde iletişim bulunur ve iletişimin gerçekleşebilmesi için kaynak,mesaj ve hedef şeklindeki 3 temel unsurun bulunması gerekir.
-Tanıtma ve tanıma halkla ilişkiler uygulamasının temel ve önemli iki evresidir.
-Yönetimin eylem ve işlemlerini halka anlatma veya açıklama işlevine tanıtma;
-Halkın isteklerini, yakınmalarını öğrenme işlevine de tanıma denir.
-Tanıtma işlevi, kamuoyu oluşturmak ve kuruluşların yapılarının karmaşıklaştığı son dönemlerde halkın bilme-tanıma eksikliğini azaltmak açısından çok önemlidir.
-Kamuoyu, tün yönetilenlerin aynı görüşte olmaları değil, tartışmalı bir konuda çoğunluğun kanısıdır.
-Kamuoyu araştırmaları, yönetimin çözmesi gereken sorunların gerçek niteliklerini ortaya çıkarıp, sorunların halk tarafından nasıl anlaşıldığı ve nasıl yapılması gerektiği konusunda bilgi verir.
-Yönetimin halktan bilgi alması olayına halkla ilişkiler açısından danışma denir.
-Kamusal anketler ve halk temsilcilerine danışma, yönetimin halkı tanımak ve gereksinmelerini öğrenmek için kullandığı bir danışma yöntemidir.
-Bilgilenme(araştırma)planlama ve uygulama özel kuruluşlarda halkla ilişkilerin temel aşamalarıdır. Çoğunlukla değerlendirme de 4. Aşama olarak bunlara eklenir.
- Halkla ilişkiler açısından planlama, kampanya ortamını oluşturma, gerekli bütçeyi hazırlama , personeli belirleme, hedef kitleye uygun mesajları ulaştırabilecek araçları belirleme işlevlerinden oluşur.
- Halkla ilişkilerde en çok kullanılan kitle iletişim araçlarının yazılı basın,radyo ve televizyon, festivaller,yarışmalar, sergiler ve toplantılar olduğu söylenebilir.