Pazar Analizi: Talep belirlemek için önce pazar analizi yapmak gerekir.
Pazar analizi nedir?
Pazar analizi projenin içinde yer alacağı sistemin yani pazarın çevrenin mevcut ve gelecek durumunu, işleyişini, proje ürününe gösterecekleri olası tepki ve etkilerini önceden belirlemek amacı ile gerekli veri ve bilgileri toplamayı ve işlemeyi kapsar.
Tüketici Analizi:Her işletmede olduğu gibi her yatırım projesi içinde temel amaç hedeflediği müşteri grubuna ulaşmak ve onları elde etmektir. Yani her proje için müşteri temel hareket noktası olacaktır.Bu yüzden tüketici hakkında yapılacak çalışmalarda şu konulara ilişkin kapsamlı veri ve bilgilerin toplanması gerekecektir ;
a) Tüketici ihtiyaçları
b) Pazar bölümlendirilmesi
Tüketici ihtiyaçları: Pazarlamanın temel bir amacı ihtiyaçları belirlemek ve karşılamaktır. Bu nedenle proje ürününün potansiyel müşterisini belirlemek için öncelikle proje ürününün gidereceği ihtiyacın belirlenmesi gerekir.Yani;
Müşteri niçin ürünümüzü satın alacaktır?
Ürünümüz tüketicinin hangi ihtiyacını karşılayacaktır?
Sorularına cevap aranmalıdır. İhtiyaç belirlendikten sonra ikinci önemli nokta ihtiyacın mevcut pazar tarafından tatmin düzeyidir. Örneğin mevcut pazar ihtiyacı gideriyor gibi gözükmekle birlikte yeterli tatmin sağlamamış olabilir ya da kısmen karşılamaktadır veya ön yapılabilirlik çalışması sırasında sağlanan bilgilerin tam tersine tüketici ihtiyacının beklendiği gibi olmadığı ortaya çıkabilir.
Kuşkusuz son durumun varlığı araştırma sonucu ortaya çıkmış ise, en iyi çözüm projeden vazgeçmektir.
Pazar bölümlendirilmesi: Bir projenin yöneldiği pazarda pek çok farklı özelliklere sahip müşterilerin bulunacağı kaçınılmazdır.