Eğitim hayatı boyunca okulunun sağladığı olanaklardan en iyi şekilde faydalanarak kendini geliştiren Archibald, spor ve tiyatro gibi yeteneklerinin üzerine giderek sosyal ve kültürel alanda da gelişimine özel önem verdi. Akademik, sanatsal performansının yanı sıra toplumsal olaylara duyarlılığı ile yaşam felsefesini şekillendirdi. Birçok projede yer aldı, ihtiyacı olan öğrencilere ders verdi.
Anadili gibi iyi konuştuğu İngilizcesi, çevresindekilerle kurduğu kuvvetli iletişimi; en önemlisi fen bilimlerine ve teknolojiye duyduğu ilgi, onun MIT mülakatlarından kolayca geçip dâhilerin okuluna kabul edilmesini sağladı.
Irmak farkı ile öğrenciler doğal olarak sahip oldukları öğrenme içgüdülerini, yeteneklerini ve potansiyellerini en büyük zenginlik olarak gören ve aynı anlayış doğrultusunda sunduğu "öğrenme ekosistemi" içinde her alanda bu özellikleri destekleyen, "hayat boyu gelişim" ilkesini benimserler.
Her öğrenci için özgür, eşit ve adil öğrenme ortamları, izlenen çağdaş akademik gelişmeler ve bu doğrultuda yenilenen eğitim teknolojileri ile desteklenir. Irmak Okullarında oluşturulan zengin öğrenme ortamları; öğrencilerimize kişisel, akademik, sosyal beceriler ve entelektüel birikimler kazanır. Irmak eğitim sistemindeki "gelecekte fark yaratacak bireyleri yetiştirme" hedefinin altyapısı, yukarıdaki özgün yaklaşımlar ile sağlanır.
Irmak Okulları, her bireyi özel kılan eğitim sistemi ve açık iletişim ortamları ile öğrencilerini en az iki dilde yetkin, ifade becerileri yüksek ve özgüveni gelişmiş "öğrenenler" olarak toplumumuza kazandırır.
Irmak Okullarında her öğrencinin bireysel yeterlilikleri ve yetenekleri keşfedilir, öğrencileri bu doğrultuda geliştirecek şekilde programlar yapılandırılır ve çalışmalar, öğrenciyi merkeze alan anlayışla yürütülür. Okulun temel hedefi, gelecekte fark yaratacak bireyler yetiştirmektir. Lisa Elif Archibald, 1. sınıftan itibaren Irmak Okullarının "fark yaratacak birey öğrenci" anlayışının bir modeli olarak eğitimini sürdürmüştür.