Başbakanlık İletişim Merkezi (BİMER) sayesinde devlet kurumlarına isteklerinizi ve şikayetlerinizi bildirmek artık çok kolay. BİMER üzerinden yapacağınız her türlü müracat doğrudan ilgili birime iletiliyor. Bu sayede sorunlarınız en kısa sürede çözüme kavuşturuluyor. Bimer sayesinde devlet kurumları artık hizmetleri ayağınıza çok daha kısa sürede getiriyor. İşte BİMER hakkında tüm merak edilenler!
Peki BİMER nedir ve nasıl çalışır? Bimer başvurusu ve başvuru sorgulama nasıl yapılır? İşte detaylar!
BİMER başvurusu nasıl yapılır?
Bimer üzerinden şikaytlerinizi ve isteklerinizi doğrudan başbakanlığı ulaştırmak için önce başvuru yapmanız gerekli. BİMER'e başvuru yapmak için www.bimer.gov.tr adresine girmeniz gerekiyor. Daha sonra sayfanın sol üst tarafında çıkan "başvuru yap" seçeneğine tıklamalısınız. Başvuru yap başlığına tıkladığınızda karşınıza çıkan panele e-posta adresinizi girmeniz gerekiyor. E-posta adresinizi girdikten sonra alt kısımda yer alan "Başvuru yap" butonuna tıklayın. E-posta adresinize bir link gönderilecektir. BİMER başvurunuzu E-Posta adresinize gönderilen linki tıklayarak tamamlabilirsiniz. Aşağıdaki link üzerinden BİMER başvurunuzu yapabilirsiniz.
BİMER BAŞVURUSU YAPMAK İÇİN TIKLAYIN!
Bimer nedir?
"Başbakanlık İletişim Merkezi" (BİMER); bilişim ve iletişim teknolojileri kullanılarak hayata geçirilen bir halkla ilişkiler uygulamasıdır. BİMER, Başbakanlık Bilgi İşlem Başkanlığınca yazılımı gerçekleştirilen bir program ile web sayfası üzerinden kullanılan bir sistem olup, vatandaş ile devlet arasındaki iletişim kanallarını açık tutarak, müracaatların her zaman ve her yerden yapılabilmesini mümkün kılmaktadır.
Bimer nasıl çalışır?
BİMER uygulaması bir yazılım ile web üzerinden yürütüldüğü için yurdumuzun en ücra köşesinden yapılan müracaat ve bu müracaata ilişkin yapılan işlemler Başbakanlık'tan koordine ve takip edilebilmektedir. BİMER sisteminde Valilik ve Valilik kapsamındaki Kaymakamlık, İl Müdürlüğü ve Bölge Müdürlükleri ile Bakanlıkların Merkez Teşkilatı, Genel Müdürlük, müstakil Başkanlık/ Daire Başkanlığı ve yine Bakanlıkların bağlı, ilgili ve ilişkili kuruluşlarına kullanıcı adı ve sisteme giriş şifresi tahsis edilmiştir. Kamu kurum ve kuruluşlarında görevli tüm kullanıcılar, her gün kullanıcı adı ve şifresi ile BİMER programına girmekte ve o gün kendisine gelen müracaatların işlemini yapmaktadır.
ALO 150 ile BİMER'e nasıl ulaşılır?
Sabit telefonlardan ve cep telefonlarından Alo 150'ye ulaşmak için telefondan 150 numarası çevrilir. Alo 150 hangi ilimizden aranırsa, o ilin valiliğindeki görevli halkla ilişkiler personeline bağlanılmaktadır. Telefonla arayan vatandaşın kişisel bilgileri ve müracaatının konusu elektronik ortama kaydedilir. Daha sonra kayıt altına alınan bu müracaat Valilik'teki yetkili tarafından Kaymakamlık, İl Müdürlüğü veya Bölge Müdürlüğü'ne sistem üzerinden gönderilir. Gönderilen müracaat ilgili Kaymakamlık, İl Müdürlüğü veya Bölge Müdürlüğü tarafından sonuçlandırılır ve başvuru sahibine cevap verilir. Alo 150 numarasına yapılan müracaat herhangi bir Bakanlığı veya Başbakanlığı ilgilendiriyor ise söz konusu başvuru, ilgili valilikte görevli halkla ilişkiler personeli aracılığı ile sistem üzerinden Başbakanlığa ya da ilgili Bakanlığa gönderilir. Buradaki değerlendirme sonrasında müracaat Bakanlık yetkilisi tarafından ilgili birime sistem üzerinden gönderilerek sonuçlandırılır ve vatandaşa cevap verilir. Verilen cevaba ilişkin detaylar sisteme kaydedilir.