Devlet kurumlarına şikayetlerinizi ve isteklerinizi bildirmek artık çok daha kolay. BİMER aracılığıyla yapacağınız her türlü müracat doğrudan ilgili birime iletilerek sorunlarınız en kısa sürede halledilebiliyor. İnternetin hızından yararlanan devlet kurumları artık hizmetleri ayağınıza çok daha kısa zamanda getiriyor. Peki BİMER nedir ve nasıl kullanılır? Bimer başvuru sorgulama nasıl yapılır? İşte detayları!
Bimer başvuru sorgulama nasıl yapılır?
Bimer üzerinden yaptığınız bir başvuruyu takibe alarak, başvurunuzun yerine ulaşıp ulaşmadığını kontrol etmeniz mümkün. Bunun için yapmanız gerekn şey e devlet sistemine giriş yapmak. E-Devlet üzerinden verilen e hizmetler arasında BİMER başlığını göreceksiniz. Bu başlığın altında ise BİMER başvuru sorgulama başlığı olacaktır. Bu başlık üzerinden BİMER üzerinden yaptığınız başvuruların takibini kolayca yapabilirsiniz.
Dilerseniz ALO 150 numaralı telefonu arayarak da BİMER üzerinden başvuru yapabilir, veya yaptığınız başvurunun takibini yapabilirsiniz.
BİMER nedir?
Başbakanlık İletişim Merkezi (BİMER), bilişim ve iletişim teknolojileri kullanılarak hayata geçirilen bir halkla ilişkiler uygulamasıdır. BİMER, Başbakanlık Bilgi İşlem Başkanlığı tarafından yazılımı gerçekleştirilen bir program ile web sayfası üzerinden kullanılan bir sistemdir. Devlet ve vatandaş arasında bir iletişim kanalı kurarak, vatandaşların müracaatlarını her zaman ve her yerden yapılabilmesini mümkün kılmaktadır. Dilekçe Hakkının Kullanılmasına Dair Kanun kapsamındaki her türlü istek, şikâyet, ihbar, görüş ve öneri BİMER üzerinden tüm iletişim seçenekleri kullanılarak yapılabilir.
BİMER nasıl çalışır?
BİMER uygulaması ile Türkiye'nin en ücra köşesinden yapılan müracaatlar ve bu müracaatlara ilişkin yapılan işlemler Başbakanlık'tan koordine ve takip edilebilmektedir. BİMER sisteminde Valilik, Kaymakamlık, İl Müdürlüğü ve Bölge Müdürlükleri, Bakanlıkların Merkez Teşkilatı, Genel Müdürlük, müstakil Başkanlık, Daire Başkanlığı ve Bakanlıklara bağlı kuruluşlara kullanıcı adı ve sisteme giriş şifresi tahsis edilmiştir. Kamu kurum ve kuruluşlarında görevli tüm kullanıcılar, her gün kullanıcı adı ve şifresi ile BİMER programına girmekte ve o gün kendisine gelen müracaatların işlemini yapmaktadır.
ALO 150 nedir ve nasıl çalışır?
Sabit telefonlardan ve cep telefonlarından Alo 150'ye ulaşmak için telefondan 150 numarası çevrilir. Alo 150 hangi ilimizden aranırsa, o ilin valiliğindeki görevli halkla ilişkiler personeline bağlanılmaktadır. Telefonla arayan vatandaşın kişisel bilgileri ve müracaatının konusu elektronik ortama kaydedilir. Daha sonra kayıt altına alınan bu müracaat Valilik'teki yetkili tarafından Kaymakamlık, İl Müdürlüğü veya Bölge Müdürlüğü'ne sistem üzerinden gönderilir. Gönderilen müracaat ilgili Kaymakamlık, İl Müdürlüğü veya Bölge Müdürlüğü tarafından sonuçlandırılır ve başvuru sahibine cevap verilir. Alo 150 numarasına yapılan müracaat herhangi bir Bakanlığı veya Başbakanlığı ilgilendiriyor ise söz konusu başvuru, ilgili valilikte görevli halkla ilişkiler personeli aracılığı ile sistem üzerinden Başbakanlığa ya da ilgili Bakanlığa gönderilir. Buradaki değerlendirme sonrasında müracaat Bakanlık yetkilisi tarafından ilgili birime sistem üzerinden gönderilerek sonuçlandırılır ve vatandaşa cevap verilir. Verilen cevaba ilişkin detaylar sisteme kaydedilir.