yeniden yapılanıp, strateji belirlerler ve nihai kazanan olurlar. Yeni ürün başarısı, birçok firma için anlaşılması zor olarak kalırken; birçok adım yönetimin başka alanlarında atıldı.
Bu alanlar: - müşteri servisi - ürün niteliği - ürün verimliliği gibi gelişmelerdir. Ürün yeniliği, geniş çapta -geçen yüzyılda olduğu gibi- gelişigüzel, tesadüfi bir olay olarak kaldı. Aslında ürün yeniliği, firmanın ihtiyacı olan başarısızlık oranını yarıda kesme, alt çizginin gelişmesini seyretme gibi başlıca tamir işlerinin seyri için en son önemdeki sınır; keşif sahasıdır. Bu makale, ' yeni ürün başarısı ' ile ilgilidir. Daha spesifik olursak; ' ürün yeniliği hakkında başarıya nelerin götüreceği ' ve bu başarıya götürecek olan faktörlerin ' yönetim hareketlerine nasıl çevrilip, yansıyacağıdır.
Bu sunduğumuz sonuçlar ve dersler; söylenti ve spekülasyona dayanmaz; tersine özenli ve dakik araştırmalara -ki bu araştırmalar yeni ürün pratiklerine ve kazananları kaybedenlerden ayıran gerçekleri esas alır- dayanır. ' Yeni Ürün Araştırma 'mız 1000 yeni ürünün piyasaya sunulmasını Avrupa ve Kuzey Amerika' da son iki asırdır faaliyet gösteren 350' den fazla firmayı içerdiği için zengin bir data sağlamaktadır ki bu datalar bizi sonuçlara ulaştırabilmiştir. Son yirmi yılda yapılan araştırmalar, yeni ürün başarısızlığının nedenlerini ve yeni ürün başarılarının, ürün başarısızlıklarından nelerin ayırdığını belirtmiştir. new prod 3: 203 endüstriyel yeni ürün projesinin araştırmasıdır.
KİMYA ENDÜSTRİSİ ALANINDAKİ YENİ ÜRÜNLER ÜZERİNDEKİ ARAŞTIRMA:
Bu araştırma çalışmalarına dayanarak yeni ürün başarısının anahtarlarını bulmaya çalışacağız. Başarıya giden bu yolu dokuz ana başlık altında topladık. ( Ben size ilk iki başlığı sunacağım.) 1- Bir numaralı başarı faktörü; TEK ve ÜSTÜN üründür. Bir farklılaştırılmış ürün, müşteriye benzersiz fayda ve üstün değer sağlar. ' Ürün üstünlüğü ' kaybedenleri kazananlardan ayıran, genelde ' en etkili ' faktördür. Bu ürün avantajı, ürün üstünlüğü ya da ürün farklılaştırması aslında yeni ürün çalışmalarımızda bize temel anahtar olacak konudur. Şimdi de ürün üstünlüğü hakkında oluşturduğumuz yedi maddelik index' e göz atalım: 1. Müşteri için benzersiz vasıf ve özellikler... Bu özellikler rakip ürünlerde büyük ölçüde mevcut değildir. 2. Müşteri için fiyatlandırma yapılırken, fiyat için iyi değer verilmesi, müşterinin olumlu bir ekonomik izlenim edinmesini sağlar. 3. Müşteri ihtiyaçlarını karşılayan üstün ürün, rakiplere farketmiştir.