Endüstriyel üretim çağında, başarıya giden yol işçi havuzlarından , imalat konusundaki teknik bilgi ve uygun, düşük maliyetli hammaddeye son ürün nakliyesinden geçti. Kitle Pazarları çağı, gazetelerin, mecmuaların, radyo, film ve televizyonun gelişiminin yanı sıra, ülke içi demiryolları ve karayolları sistemlerinin ortaya çıkması ile başladı. Drucker, kurumların iş örgütlenmelerini ve verimliliklerini bilginin yaratılması ve kullanılması şeklinde ifade etmeye başladıkları 1955 yılına enformasyon çağının başlangıcı olarak ifade eder. Bu çağda başlayan ve 2035 yılı civarına bitecek olan çağın düzenleyicisi biziz ve bu çağda güven ağlarını sunmuşlardır.
MARKA ESASLARI
MARKANIN GELENEKSEL TANIMLARI
İnsanların çoğunluğu bir markayı, müşterilerin bir ürün, hizmet, ticari unvan veya imajla ilgili herhangi bir şey gibi düşündüğü bir imaj yada fikir olarak düşünürler.Örneğin Shell işaretinde olduğu gibi. Bazı insanlar bir markayı, tahmin edilebilme sonuçlar ve kullanım sağlayacak güvenilen ve inanılan ürün ve hizmetler olarak düşünürler.Bazı insanlar, bir markanın bir ideali veya istenen tatmin düzeyini temsil ettiğini düşünürler.
Bazıları ise; hala bir markanın, müşterilerin kalplerinde ve zihinlerinde yaşadığını ve bir yaşam biçimi olduğuna inanmaktadır. Harley-Davidson gibi.Bazı insanlar için ise, marka ekonomik bir varlıktır ve muhasebecilerin "iyi niyet" ifadesinin somut durumudur.Tüm bu hususlar, marka adını verdiğimiz çok yönlü ancak tek bir kavramı sergilerler.
Bizim Marka Tanımımız
Tüm bu geleneksel tanımlamalar bir markanın en önemli tek hususunu yok saymaktadır.Alıcı ve satıcı ilişkisini bu iki aktör esas itibariyle ayrı ayrı yönlerden marka ile ilgilidir. Persfektifleri, koşulları, beklentileri ve ihtiyaçları farklıdır. Bizim marka tanımımız bu nedenle alıcı-satıcı ilişkisi üzerine odaklanmıştır. Ancak, geleneksel yaklaşım bu ilişkiyi önemsemez yada hiç hesaba katmaz."Benim müşterim benden yanlıca diş macunu ister.Benimle yada şirketimle bir ilişki içine girmek istemez" odak burada yalnızca işlem üzerindedir.
Bir Markanın Dört Öğesi
• Tatmin
• İşbirliği
• İlişki
• Öykü'dür.
Tatmin: Bir marka, müşterinin bir ürün yada hizmeti satın alma ve kullanma sürecinden beklediği ve istediği ana tatmini temsil eder. Bunun anlamı, müşterilerin soyut bir doyum, bir düşünce, bir duygu, fiziki bir hisdir.