Yılmaz, yaptığı açıklamada, zaman zaman ''ehliyet almak zorlaşacak'' gibi suni gündemler oluşturulduğunu hatırlatarak, bunun geçici öğrenci artışı sağladığını, bu tarz dedikodulardan rahatsız olduklarını ifade etti.
"Stajyer sürücülük olmalı"
Ehliyet sınav sisteminin gerçekten değişmesini istediklerini anlatan Yılmaz, 'ehliyet almak zorlaşacakmış' gibi söylentilerin suni bir öğrenci artışına neden olduğunu açıkladı.
Kişinin ehliyet aldıktan sonra 6 ay, 1 sene stajyer sürücü olarak araç kullanmasını istediklerini belirten Yılmaz, bunun vatandaşın can ve mal güvenliği için gerekli olduğunu vurguladı.
"Devamsızlığın nedeni, ders saatinin fazlalığı"
Sürücü eğitimi mevzuatının 25 yıl önce çıkarılan bir yönetmelikle yürütüldüğünü ve güncellenmesi gerektiğine dikkati çeken İsmail Yılmaz, sadeleştirilmiş, uygulanabilir ve denetlenebilir bir mevzuat istediklerini belirtti.
Yeni bir yönetmelik çalışmasının başladığını ifade eden Yılmaz, şunları kaydetti:
''Mevzuatın günümüz koşullarına, ihtiyaçlarına cevap verecek hale getirilmesini istiyoruz. Sürücü eğitiminde verilmekte olan derslerin formatları 25 yıl önce belirlenmiş. Bu derslerin saat sayılarının değişmesini istiyoruz. Mesela vatandaş sürücü kurslarının derslerine devam etmek istemiyor. Ondan sonra da 'derslere devam edilmeden sürücü belgesi veriyorlar' diye de sürücü kurslarının aleyhine bir kampanya oluşuyor. Derslerde ciddi anlamda fazlalıklar var. Bunların azaltılması lazım. Ders saat sayılarının herkesin gelebileceği, katılabileceği sayıya inmesi lazım. Ders saat sayılarının çok olduğu gerekçesiyle, sürücü adayları kurslara devam etmek istemiyorlar. Bu sorunun aşılması için sürücünün bilmesi gereken güncel konuları içeren müfredat programı hazırlanmalı, ders saat sayıları azaltılarak kurslara devam konusu cazip hale getirilmelidir.''
"Teknolojisi bitmiş araçların motorlarının derslerini görüyoruz"
Yılmaz, trafik ders saati sayısının 35 olduğunu ve bu sayının da düşürülmesi gerektiğini anlatarak, şöyle devam etti:
''Kendi aracını kullanan bir kişinin, ticari taşıt belgesi alacakların gördüğü dersleri görmesinin anlamı yok. O zaman vatandaş sıkılıyor, derse gelmiyor mesela. Araçların boyutları, ölçüleri, ağırlıkları bunlar sürücünün çok fazla bilmesi gereken şeyler değil. Bunlar teknik konular. Motor dersinde ise teknolojisi bitmiş araçların motorlarının derslerini görüyoruz. Dünyada artık böyle bir şey yok. Kaç sürücü kalkıp da şu anda aracının motorunun kapağını açıyor, tamirini yapıyor? Araç kullanma bilgisi gibi yağına, suyuna, lastiklerinin havasına bakmak gibi bire bir araç sorunlarının anlatılması gerek. Motor dersi 20 saat. Bunun da 8-10 saate inmesini arzuluyoruz.''
Ehliyet alımında 63 saat olan teorik ders sayısının 40 civarına indirilebileceğine değinen Yılmaz, ''Bu değişikliğin derslere olan katılımı artıracak. Ders saat sayısı azalsın, sınav sistemi değişsin ve sürücü eğitimi elektronik usullerle de kontrol edilsin'' dedi.
"Direksiyon beceri işidir"
Yılmaz, uygulanmakta olan sistemde 20 saat direksiyon ders verildiğini anlatarak, ''Direksiyon işi kişinin becerisi işidir. Herkese göre değişir. Mesela teorik bilgiler herkese göre aynı verilir. Ama direksiyon eğitimi beceridir. Kimi 1 saatte araç kullanmasını öğrenir. Kimisi zaten araç kullanarak geliyor. Bazıları da var ki 20 saat yetmiyor, 40 saat ders veriyoruz'' diye konuştu.
Kendilerinin 10 saat direksiyon dersinin temel olmasını istediklerini anlatan Yılmaz, sözlerini şöyle sürdürdü:
''Herkes 10 saati almak mecburiyetinde olsun. 10 saat taban olsun. Bilmeyenler 20, 30, 40 saat yani kendisini trafikte araç kullanmaya hazır görünceye kadar ders görsün. Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğü'nün bu konuda çalışması var. İsteklerimizi ilettik. Bire bir ölçekli böyle olmayabilir ama mantığı böyle olsun istiyoruz. Sadeleştirilmiş, uygulanabilir ve denetlenebilir bir mevzuat istiyoruz. Bugüne kadar uygulanmayan, sanal olan şeylerin kaldırılmasını istiyoruz. Mesela eğitim pistleri... Eğitim pistleri hiç kullanılmaz, kullanılması da mümkün değil. Şehrin 50-60 kilometre ötesinde ama mevzuatımızda var. Bunların pratikte hiçbir faydası yok. Çağdaş ülkelerin hiçbirinde sürücü eğitimi pisti uygulaması yok. Biz diyoruz ki bu eğitim pistlerinin yerine alternatif simülatörler getirilsin. İsteyen eğitim pistini kullansın, isteyen simülatörler kullansın.''