İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer'in oldu bittiye getirerek inşaatına başladığı 1. Kordon'daki nostaljik tramvay projesinin altından büyük bir skandal çıktı. Geçtiğimiz yıllarda Karşıyaka ve Konak Tramvay Hatları'nın kıyı kenar çizgisi içinde kalan kısımlarını onaylı imar planı olmadan kaçak olarak inşa eden İzmir Büyükşehir Belediyesi, kentin en prestijli mekanlarından birisi olarak kabul edilen 1. Kordon'da herkesin gözü önünde yeni bir skandala daha imza attı. İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer'in talimatı ile yapımına başlanan 1. Kordon'daki nostaljik tramvay hattının işli olduğu onaylı imar planı bulunmadığı ortaya çıktı.
9 EYLÜL'DE AÇILACAK
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer geçtiğimiz haftalarda resmi twitter hesabından yaptığı paylaşımda, 1. Kordon'da hayata geçirmeyi planladıkları' Nostaljik Tramvay'ın İzmir'in düşman işgalinden kurtuluşunun yıldönümü olan 9 Eylül'de ilk seferini gerçekleştireceğini duyurmuştu. Soyer'in açıklamasının ardından Büyükşehir'e bağlı İZBETON şirketinin 1. Kordon'da kazı çalışmalarına başladığı gözlendi. Dolgu alanında hummalı bir çalışma başlatan ekipler, Cumhuriyet Meydanı'ndan başlayıp Alsancak Limanı'na kadar olan sahil şeridinde yaklaşık 2 metre genişliğinde bir hat açtı. Zemin beton dökülerek sağlamlaştırıldı. Hattın önümüzdeki günlerde tamamlanacağı öğrenildi.
PROJEDE YOK
Aziz Kocaoğlu döneminde Büyükşehir Belediyesi İzmir Kıyı Deniz Projesi adı altında kapsamlı bir sahil düzenlemesi başlatmıştı. Çiğli'den Üçkuyular'a kadar olan yaklaşık 40 kilometrelik sahil şeridini etaplara bölen Büyükşehir, bu güzergah üzerinde yeşil alanlar, iskeleler, balık tutma yerleri, gölgelikler, amfi tiyatro gibi çeşitli imalatlar öngörmüştü. Söz konusu projenin hayata geçirileceği alanlar dolgu alanı içinde kaldığı için proje kapsamında yapılması öngörülen imalatların işli olduğu taslak imar planları onay için Çevre ve Şehircilik Bakanlığına gönderilmişti. Karşıyaka, Bostanlı, Mustafa Kemal Sahil Bulvarı Göztepe, Konak, Pasaport gibi bazı etaplar bakanlık onayının gelmesi ile yeniden düzenlenirken 1. Kordon, Bayraklı sahili gibi bazı etapların ise onayı gelmemişti. Büyükşehir'in 1. Kordon için Bakanlığa gönderdiği taslak projede de nostaljik tramvay hattının olmadığı öğrenildi.
BÜYÜKŞEHİR'İN İLK KAÇAK İNŞAATI DEĞİL...
İZMİR Büyükşehir Belediyesi Aziz Kocaoğlu döneminde Mustafa Kemal Sahil Bulvarı'nda karayolu taşıt alt geçidi ile Konak Tramvayı ile Karşıyaka Tramvayı'nın kıyı kenar çizgisi içinde kalan bölümlerini de bakanlığın onaylı imar planını beklemeden kaçak olarak inşa etmişti. Daha sonra Büyükşehir'in yaptığı imalatların yasal zemine oturtacak planların Bakanlık tarafından onaylanması için uzun uğraşlar vermişti. İnciraltı Kent Ormanı'nda 1. Derece Doğal Sit Alanı'na kuruldan izin almadan beton duvar örmüş, Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü'nün inşaatı durdurun uyarısına rağmen Büyükşehir'in kural tanımaz bir şekilde yarım kalan duvar imalatını tamamlamıştı. Anadolu Cad. desi üzerinde Adnan Kahveci Köprülü Kavşağı'nı yıkan Büyükşehir, kıyı kenar çizgisi içinde kalan bölümünü Bakanlık onayı gelmeden kaçak olarak inşa etmişti. Son olarak Tunç Soyer'in Büyükşehir Belediye Başkanı olmasıyla Başkanlık Konutu olan Tarihi Şato Restoran'da da yasa ve yönetmelik hiçe sayılıp önce tadilat yapıldı sonra izin alındı.