İzmir'in Narlıdere'de ilçesinde oturan İzmir Barosu'na kayıtlı avukat Gönenç Uygun, özel bir anaokuluna gönderdiği kızının ulaşımını servis ile sağlıyor. Uygun, geçtiğimiz yıl ev ile okul arasındaki 4.2 kilometrelik servis ücreti için aylık 270 lira olmak üzere topla 2 bin 700 lira para ödedi. Bu yıl tekrar kızını aynı şekilde servise yazdırmak isteyen Uygun, servis ücretine yapılan yüzde 30'luk zamla şoke oldu. 350 liraya yükselen servis ücretini çaresizce kabul edip 10 aylık toplamda 3 bin 500 lira ödeyen Uygun, soluğu Tüketici Hakem Heyeti'nde aldı.
PARAYI GERİ ALDI
Dosyayı masaya yatıran Tüketici Hakem Heyeti, servis firmasının haksız şart kapsamında fahiş zam uyguladığına karar verdi. Öğretim yılı için öğrenci taşıma fiyat tarife kararına göre, öğrenci velisi tüketicinin, evi ile okul mesafesi 3 km'ye kadar ve rehber personel ücreti ile birlikte aylık maksimum 325 lira 20 kuruş olduğu anlaşıldı. Servis firmasının 10 aylık haksız zam olan 248 lirayı avukat Uygun'a ödemesine karar verdi. Avukat Gönenç Uygun, "Ben de alınan fazla ücretin iadesi için Tüketici Hakem Heyetine başvurdum. Oradan da benim adıma olumlu bir karar geldi. Burada asıl amacım parayı almak değil. İnsanlar bu servislere muhtaçken bundan yararlanmamak lazım. Herkesin parası yetmeyebilir. Burada ayıplı bir hizmet var. Ve düşünüldüğü zaman yüzlerce insan servis kullanıyor. Bu da büyük paralar yapıyor" dedi. Bu karar ile herkese örnek olmak istediğini belirten Uygun, "çocuklarını servise yazdıran aileler önceki yıllarla yeni yılı baz aldığında yapılan zamlara iyi baksınlar. Hiçbir taşıma firmasının UKOME kararlarının tavan fiyatının haricinde ekstra zam yapmaya hakkı yoktur. Eğer bu zammı yapıyorsa bu ayıplı hizmete giriyor. Bunu da Tüketici Hakem Heyeti'ne başvurarak ödenen fazla miktarı geri alabilir" dedi.