Zeytin ve zeytinyağı sektörü yeni hedef pazar olarak Brezilya'ya yöneldi. Ege İhracatçı Birlikleri verilerinden yaptığı derlemeye göre Türkiye, zeytinde ihracat sezonunun başladığı 1 Ekim'den 31 Ocak tarihine kadar 51 milyon 625 bin dolarlık dış satım yaptı. Zeytinyağında ise 1 Kasım'dan 31 Ocak'a kadar 34 milyon 140 bin dolarlık ihracata imza atıldı. Bu dönemde zeytinyağı ihracatı geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 35 azaldı. Bunun üzerine yeni pazar arayışına giren sektör temsilcileri, ABD, İspanya, İtalya gibi geleneksel pazarların yanına Uzak Doğu'yu ekledi, ardından Brezilya'yı da hedef pazar olarak belirledi. Zeytin ithalatında ABD'nin ardından ikinci, zeytinyağı ithalatında ise ABD ve İspanya'nın ardından üçüncü sırada yer alan Brezilya'ya 23 Mart'ta ticaret heyeti gönderilecek. Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği Başkanı Davut Er, Brezilya'da üretimin kısıtlı olduğuna dikkati çekti, "Özellikle zeytinyağına çok büyük ilgi var. Bu pazardan Türkiye'nin de pay alması gerekir. Orada tadım etkinlikleri de yapacağız. Marketlerde pazar araştırması yapacağız, süpermarket zincirlerinin satın alma müdürleriyle bir araya geleceğiz" dedi.