2017 yılına CHP'li İzmir Büyükşehir'in öngörüsüz çalışmaları damga vurdu. Sık sık değişen tramvay güzergahları, zamanında bitmeyen yatırımlar, plansız programsız imalatlar İzmir'de kent içi trafiği kelimenin tam anlamıyla kör düğüme dönüştürdü. Bir yerde devam eden altyapı çalışmaları tamamlanmadan kentin diğer bir ana arterinde başlatılan çalışmalar, vatandaşı canından bezdirdi. 2017'de Büyükşehir'in kırık not almasına yol açan gelişmelerden bazıları şöyle: Büyükşehir, kent içi toplu ulaşım sorununu çözmek amacıyla ihale ettiği Karşıyaka ve Konak Tramvay projeleri, 15'in üzerinde revizyona uğradı. Değişiklikler sebebiyle 3 milyon liraya mal edilen kıyı şeridi düzenlemesi de boşa gitti. Karşıyaka Tramvayı öngörülen sürede tamamlanırken haziran ayında bitmesi gereken Konak Tramvayı aradan geçen 6 aylık süreye rağmen halen daha bitirilemedi. Son olarak Karşıyaka'da bir kişinin ölümü ile sonuçlanan tramvay kazası, alınan güvenlik önlemlerinin yetersizliğini de gözler önüne serdi. Özellikle Konak Tramvay hattında yaşanan öngörüsüzlük kent içi trafiği de vurdu. Kentin en önemli ulaşım aksları ray döşeme çalışmaları nedeniyle aynı anda kazılınca kent merkezinde trafik içinden çıkılmaz hale geldi.
ÇÖP TESİSİ KURULAMADI
İzmir'in en önemli çevre sorunlarından birisi olan katı atık bertaraf tesisi 2017 yılında da kurulamadı. Ekonomik ömrünü dolduran Harmandalı Çöp Depolama tesisinin yerine Yamanlar'da kurulması öngörülen tesis, yargı engeline takıldı. Durum böyle olunca Harmandalı'ndaki çöplükten çevreye yayılan pis kokular vatandaşı canından bezdirdi.
PAHALI ALT GEÇİT
Büyükşehir, İzmir Kıyı Deniz Projesi kapsamında Mustafa Kemal Sahil Bulvarı'nda karayolu taşıt alt geçidi yapmak için çalışma başlattı. 2015 yılında 36 milyon 475 bin liraya ihale edilen alt geçit, ihale bedeli yetmeyince yarım kalan imalatların tamamlanması için ikinci kez ihale edildi. Üstüne üstelik bir de keşif artışı yapılan proje, Büyükşehir'in açıkladığı rakamlarla 116 milyon liraya mal oldu. Büyükşehir'in öngörüsüzlüğü burada da kendini gösterdi. 18 Ağustos 2017'de bitmesi gereken imalatlar geçtiğimiz hafta ancak bitirilebildi. Büyükşehir'in 2016 yılı içinde yaptığı iş ve işlemleri incelemekle görevli Sayıştay Denetçileri yaptıkları araştırmada alt geçit imalatında bir takım usulsüzlükler ve hatalı imalatlar tespit etti. Sayıştay sorgu raporuna da giren tespitler sonucu kamunun 17.2 milyon lira zarara uğratıldığı kanaatine varan denetçiler, olayda sorumlulukları bulunan belediye bürokratlarından savunma istedi. Eğer bürokratların savunmaları kabul görmezse kamu zararı kişi borcu çıkabilecek.
ŞAŞIRTAN BAKIM
İzmir Büyükşehir, yeni yıl öncesi bünyesindeki tesislerin bakım ve onarımı için ihaleye çıktı. Toplam 144 tesisin yer aldığı listede daha açılalı bir yıl bile olmayan ve 100 milyon liraya mal olan Buca'daki Sosyal Yaşam Kampüsüyle yine bir yıl önce 6.1 milyon liraya bakım onarımdan geçirilen Kaynaklar'daki Balık Hali'nin yer alması şaşırttı. İzmir Büyükşehir, iç körfezdeki yolcu taşımacılığını güçlendirmek için 15 adet yolcu vapuru alımı gerçekleştirdi. 117 Milyon Euro'ya mal olan vapurların sonuncusu geçtiğimiz günlerde filoya dahil edildi. Fakat İzmir Büyükşehir'in öngörüsüzlüğü 15 gemiden oluşan filoyu parçalanma tehlikesi ile karşı karşıya bıraktı. Gemilerin imalatı ile birlikte eş zamanlı olarak yürütülmesi gereken barınak sorunu bir türlü çözülemeyince vapurlar özellikle fırtınalı havalarda dalgalara açık olan iskelelerde birbirine çarparak hasar görmeye başladı. Bunun üzerine Büyükşehir, çareyi fırtınalı havalarda filoyu iç körfeze salmakta buldu. Üstelik proje kapsamında yapılması öngörülen tersane de aradan geçen 4 yılı aşkın süre içinde bir türlü hayata geçirilemedi. Durum böyle olunca vapurlar en küçük bir arızada dahi tamir için Yalova'ya imal edildikleri tersanenin yolunu tutmak zorunda kaldı.
KÖPRÜLER GECİKTİ
İzmir Büyükşehir çürük olduğu gerekçesi ile Mayıs 2016'da Meles Çayı üzerindeki köprüyü ile Ağustos 2016'da ise Bostanlı Deresi üzerindeki köprüyü yerine yenisini yapmak için yıktı. Bir yıl boyunca yıkılan köprülerin yeniden imalatı için bir çivi dahi çakmayan Büyükşehir, Egeli Sabah'ın konuyu kent gündemine taşımasının ardından imalat çalışmalarına başladı. Benzerleri başka kentlerde 4 ayda tamamlanan köprüler 20 aylık bir süre geçmesine rağmen tamamlanıp hizmete açılamadı. Bir türlü bitmeyen köprüler vatandaşın da tepkisine neden oldu.
11 YILDA İHALESİ YAPILDI
Büyükşehir, Mavişehir'de opera binası yapmak için çalışma başlattı. Projelendirme aşaması 10 yıl süren opera binasının ilk ihalesi, Aralık 2016'da yapıldı. İhale komisyonu ilk ihaleyi iptal etti. İkinci ihale 26 Nisan 2017 tarihinde yeniden yapıldı. İhale şartnamesindeki özel hükümler nedeniyle kamuoyunda tartışma konusu olan ve 'adrese teslim ihale' eleştirilerine neden olan ihale, 429 milyon lira ile en yüksek teklifi veren Çağdan Mühendislik ile Avusturyalı ortağı Waagner Bıro'da kaldı. Yenigün - Deda Ortak Konsorsiyumunun yaptığı itirazı haklı bulan KİK İhaleyi iptal etti. İhaleyi kazananlar kararı yargıya taşıdı. Ankara İdare Mahkemesi KİK'in ihaleyi iptal eden kararını bozdu. Durum böyle olunca zaten projelendirmesi 10 yıl süren Opera Binasının yapım işi 2018'e kaldı. 4 yılda bitirilmesi öngörülen opera binası en iyimser tahminle 2022'ye kaldı.