Tekerleğin ne zaman icat edildiği kesin olarak bilinmiyor. Ancak en eski tarihli tekerlek kalıntıları M.Ö. 3000-2500 yıllarına ait. Tekerlek, insan hayatını değiştirdi. Tekerleğin icadı ile insanlar uzak mesafelere yolculuk etmeye başladılar. Ülkeler arası ticaret ve insanlar arası etkileşim arttı. Bu sayede göçler kolaylaştı. Sonuç olarak tekerleğin uygarlığa büyük katkısı oldu.
İlk zamanlarda tekerlekler taştan, demir ve tahta gibi malzemelerden üretildi. Bugün kullandığımız kauçuk lastikler ise 1800'lü yılların sonuna doğru icat edildi. Otomobillerin yolda tutunmasını sağlayan lastikler son yıllarda akıllanmaya başladı.
Goodyear tarafından geliştirilen teknoloji sayesinde, kauçuk bazlı sensörler lastiğin diş derinliğini ve sıcaklığını izliyor. Ölçülen değerler sınırların altında veya üstünde olduğunda sistem anında sürücüyü uyarıyor. Hatta lastiğe herhangi bir yabancı cisim girdiğinde de lastik içinde bir devre kapanarak sürücüye anlık bir uyarı gönderiyor.
Gelecekte ilave sensörlerin dahil edilmesi planlanıyor. Bu sayede sıcaklık ve kar gibi yol zemini hakkında bilgiler lastik tarafından "hissedilerek" sürücüye iletilebilecek. Bu veriler aracın elektronik sistemine veya bluetooth üzerinden akıllı bir telefona aktarılabilecek.
Bir başka teknoloji ise jant genişliği ile lastik basıncını kontrol edebilen mikro kompresörlerden oluşuyor. Bu sistem lastiğin temas alanı büyüklüğünü yol koşullarına göre ayarlamasını sağlıyor. Örneğin sistem düz ve kuru yollarda yüksek lastik basıncı ile dar temas alanını birleştirerek yuvarlanma direnci düşük ve enerji tasarruflu bir sürüş sağlayabiliyor. Islak koşullarda ise lastik basıncı ve temas alanı otomatik olarak ayarlanarak kaygan yolda ideal yol tutuşu sağlanıyor. Ayrıca karda aracı park alanından çıkarmaya yardımcı olmak veya tehlikeli bir gizli buzlanmanın üzerinden geçmek için bir bar altında çok düşük lastik basınçlarının ayarlanmasına da izin veriyor.