Dünyada lüks tüketim her yıl büyüyor. Bain & Company'nin Küresel Lüks Tüketim Ürünleri Raporu'na göre lüks tüketim pazarı 2016'da yüzde 4 büyüdü. 2015 yılında 1 trilyon euro olan lüks tüketim harcaması, 1.08 trilyon euroya çıktı. Zenginler 2016'da en fazla lüks otomobillere para harcadı. Lüks otomobil satışları 2015'e göre yüzde 8 gibi yüksek bir oranda arttı.
2017 yılına hızlı bir başlangıç yapan lüks otomobil markaları, ilk altı ayda rekor satışlar gerçekleştirdi. Son altı yıldır rekor üzerine rekor kıran lüks otomobil markalarının, 2017 sonunda yedinci kez dünya rekoruna imza atmalarına kesin gözüyle bakılıyor. Lüks markaların rekor satışlara ulaşmasındaki en büyük faktör ise Çin pazarındaki performansları oldu.
İlk altı ayda dünyada en çok satan lüks otomobil markası Mercedes-Benz oldu. Global satışları yüzde 13.7 gibi yüksek oranda arttı. Toplam satışlar 1 milyon 144 bin adete yükseldi. Geçen yıl sonunda liderliği BMW'den alan Mercedes- Benz, ilk altı ayda aradaki farkı 106 bin adete çıkardı. Mercedes-Benz'in en büyük pazarı 292 bin adetle Çin oldu. Çin'de yüzde 34.5 büyüme ile rekor kıran Alman marka, ABD'de 161 bin 960 adet, anavatanı Almanya'da ise 151 bin 790 adet satış gerçekleştirdi.
Alman lüks otomobil markası BMW'nin satışları ise yüzde 5.2 artışla 1 milyon 38 bin adete yükseldi. MINI ve Rolls Royce markalarını bünyesinde bulunduran BMW Grubu'nun satışları ise yüzde 5 arttı. Toplam satışlar 1 milyon 220 bine yükseldi. MINI'nın satışları yüzde 3.6 artarken, Rolls- Royce satışlarında yüzde 6.5 düşüş yaşandı.
Porsche'nin global satışları ilk altı ayda yüzde 7 artışla 126 bin 497 adetle rekor seviyeye çıktı. Porsche'nin en büyük pazarı Çin'deki satışları yüzde 18 gibi yüksek oranda artarak 35 bin 864 adete ulaştı.
***
3 milyon dolarlık Valkyrie kazanç kapısı oldu
Lüks spor otomobil markası Aston Martin'in yeni modeli Valkyrie, henüz yollara çıkmadan efsane oldu. Sınırlı sayıda üretilecek olan otomobil büyük talep gördü. İlk teslimatların 2019 yılı başında yapılacağı 3 milyon dolarlık otomobil 150 şanslıya satıldı.
Fakat, bir süre önce Aston Martin CEO'su Andy Palmer'in yazdığı bir tweetle, Valkyrie piyangosu vuran 150 şanslı arasından bazılarının ekstra para kazanmak için siparişlerini devrettiği ortaya çıktı. Palmer, tweet'inde bunu yapan isimlerin tespit edilip, siparişlerinin iptal edileceğini söyledi.