Türkiye'nin en iyi haber sitesi
UFUK SANDIK

Avrupa’da büyük kapışma

Avrupa otomotiv pazarında, Avrupalı ve Asyalı markalar arasındaki rekabet giderek kışıyor. Büyüme hızında Avrupalıları sollayan Asyalılar, Avrupa'nın en çok satan 10 markasını zorluyor

Avrupa'da otomobil satışları 2015'te yüzde 9.2 arttı. 2014 yılında 13 milyon adet olan satışlar 14 milyon 202 bin adete yükseldi. Avrupa'da en çok satan 20 otomobil markasına bakıldığında, hakimiyetin Avrupalılarda olduğu görülüyor. En çok satan ilk 10 arasında henüz bir Asyalı marka yok. Ancak, Asyalı markalar da boş durmuyor. Birçoğu büyüme hızında Avrupalıları geçmiş durumda. Avrupalı markalarla aradaki farkı şimdiden kapatanlar, hatta sollayanlar bile var. 2015 yılında Toyota ve Nissan'ın satışları Avrupalı Citroen, Dacia ve Seat'ı geride bıraktı. Her iki markanın da şimdiki hedefi Skoda ve Fiat. Toyota ve Nissan satışlarını bu hızla artırmaya devam ederse, Avrupa'da en çok satan 10 marka arasına girebilecekler. Bunun için Toyota'nın 52 bin adet, Nissan'ın ise 60 bin adet satış yapması yeterli olacak. 2015'te Japon Mazda, Asyalılar arasında en hızlı büyüyen marka oldu. Mazda'nın satışları yüzde 21.1 gibi yüksek artışla, 211 bin adete çıktı. Bir başka Japon marka Nissan da yüzde 16.3 büyüdü. Şirketin satışları 557 bin adete ulaştı. Suzuki, aynı dönemde yüzde 11.8 büyüdü ve satışları 181 bin adet olarak gerçekleşti. Avrupa pazarında en çok satış gerçekleştiren Japon marka Toyota ise 2015'te yüzde 5.8 büyüdü. Şirketin satışları 534 bin adetten 565 bin adete çıktı. 2015'te Güney Koreli markaların satış performansı da Japonları aratmadı. Hyundai yüzde 10.9 büyüyerek, satışlarını 424 bin adetten 470 bin adete çıkardı. Hyundai'nin kardeş şirketi Kia'nın satışları ise aynı dönemde yüzde 8.8 artışla 384 bin adet oldu.

Markaların büyük yarışı
Otomotiv gruplarının performanslarına baktığımızda VW'nin Avrupa'da 3 milyon 521 bin adetle pazarın bir numarası olduğu görülüyor. Bünyesinde Volkswagen, Skoda, Seat, Audi ve Porsche'yi bulunduran VW Group'u, bir milyon 481 bin adetle PSA Group izliyor. Bir milyon 358 bin adet satışla Renault Group üçüncü, bir milyon 20 bin adetle Ford ise dördüncü sırada yer alıyor. Daha sonraki sıralama ise şöyle Opel 946 bin adet, BMW Group 935 bin adet, FCA Group 872 bin adet, Daimler 833 bin adet, Toyota 604 bin adet.

Lüks otoyu yeniden tanımlıyor
Koreli lüks otomobil markası Genesis, geçtiğimiz günlerde tanıttığı New York Concept spor sedanıyla tüm dikkatleri üzerine topladı. 245 beygirlik 2.0 lt T-GDI benzinli hibrid bir motorla donatılan konsept otomobil, 8 ileri otomatik şanzımanla sunuluyor. Genesis markasının gelecekte üreteceği sportif ve dinamik otomobiller hakkındaki ipuçları sunan New York Concept, etkileyici atletik tasarımı ve üstün iç mekanıyla da dikkat çekiyor. Araç, dengeli bir şekilde tasarlanan muazzam dış hatlara sahip. Önden başlayarak arkaya doğru uzanan yumuşak hatlar otomobile modern bir hava katarken aynı zamanda ön kısımda yer alan keskin bakışlı LED teknolojili farlar ve tamamen yeni tasarım karakteristik ızgarayla da aracın temelindeki sportiflik pekiştiriliyor. Lüks bir performans otomobili olan New York Concept, zarifliği kadar üst düzey rafine malzemeleriyle de göz dolduruyor.

Uçak konforu sunuyor
Bentley, sipariş lüks otomobil üretimi, ustalık, bireysellik ve rafineliğin son ifadesi Mulsanne Grand Limousine by Mulliner'i tanıttı. Arka kabinde özel havacılık sektöründe kullanılan tarzda bir koltuk düzeni, konforlu bir iç alan sunuyor. Yolcuların iç kısımda ve arka kabindeki pencere camlarını tek bir düğme dokunuşuyla net ya da opak yapabildikleri elektrokromik ya da 'akıllı cam'ın Bentley'deki ilk uygulamasını taşıyan otomobildeki yerleşik teknolojiler Mulsanne Grand Limousine by Mulliner'in sunduğu deneyimin hem özel hem de lüks olmasını sağlıyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA