DÜNYANIN en çok izlenen motorsporları organizasyonu Formula 1 Dünya Sampiyonası 2016 sezonu yenilikliklerle basladı. 20 Mart'ta start alan sampiyonada, ilk iki yarıs geride kaldı. Avustrulya Grand Prix'siyle baslayan sezonun ikinci yarısı ise 3 Nisan'da Bahreyn'de kosuldu. 11 takım ve 22 pilotun mücadele ettigi sampiyona, 25-27 Kasım'da yapılacak Abu Dabi Grand Prix'si ile sona erecek. Formula 1 Dünya Sampiyonası 2016 sezonunda birçok ilk yasanıyor. Bu ilklerden en önemlisi Grand Prix sayısının 21'e çıkması. Bu Formula 1 için bir rekor. 2016 sezonunda yeni bir pist eklendi. Sezonun 8'inci yarısı, 17-19 Haziran'da Azerbaycan'ın baskenti Bakü'de yapılacak. Ayrıca, 2015'te iptal edilen Almanya Grand Prix'si tekrar takvime girdi. Almanya Grand Prix'si, sezonun 12'inci yarısı olarak Hockenheim pistinde gerçeklesecek.
FORMAT DEĞİŞTİ
2016 sezonunda bazı degisiklikler yapıldı. Formula 1'de sıralama turları formatı, Uluslararası Otomobil Federasyonu (FIA) tarafından degistirildi. Yeni format sezonun ilk yarısı olan Avustralya Grand Prix'sinde uygulanmaya basladı. Sıralama turlarının yeni formatı, eskiden oldugu gibi üç ayrı bölümden olusuyor. 16 dakika sürecek ilk seansta, yedi dakikanın ardından en yavas pilot elenecek. Sonrasında her 90 saniyede bir aynı sekilde elemeye devam edilecek. Yedi sürücünün elenmesiyle ikinci seansta pilot sayısı 15'e inecek. Ikinci seans ise 15 dakika sürecek ve bu kez altı dakikanın sonunda ilk eleme gerçeklestirilecek. Her 90 saniyede bir sürücünün elenmesiyle üçüncü seansa sekiz pilot kalacak. Üçüncü seans 14 dakikada tamamlanacak ve bes dakikanın ardından ilk sürücü elenecek. Son seansta, iki pilotun kalacagı pole pozisyonu mücadelesine kadar yine 90 saniyede bir eleme yapılacak. Daha önce 18 dakikalık birinci, 15 dakikalık ikinci seans sonunda en kötü dereceye sahip altısar pilot eleniyordu. Kalan 10 isim, 12 dakika süren üçüncü seanstaki derecelerine göre yarısa baslıyordu.
KISITLAMALAR GEVŞETİLDİ
2014 sezonundaki degisikliklerle takımlara motor basta olmak üzere teknik anlamda bazı kısıtlamalar getirilmisti. Formula 1, 2014 sezonunda 2.4 lt'lik V8 motor yerine 1.6 lt'lik turbosarjli hibrit V6 motorlar kullanılmaya baslanmıstı. Ayrıca, egzoz sistemlerinde yapılan degisikliklerle araçların sesleri azaltılmıstı. Lastik sayısı kısıtlanmıstı. 2016'da kısıtlamalar az da olsa gevsetildi. Böylece markaların, motorların performansının artırlamasına yönelik çalısmalarının önü açıldı. Bunun yanı sıra 2016 sezonunda her otomobil dört yerine bes motor kullanabilecek. Bu yıl ayrıca egzoz sisteminde yapılan degisiklikle, iki yıldır sessizlesen Formula 1 pistleri yeniden motor sesleriyle dolacak.
BEŞ ŞAMPİYON BİR ARADA
Formula 1 Dünya Şampiyonası 2016 sezonunun en dikkat çeken yanı ise beş dünya şampiyonu pilotun yarışması. Sebastian Vettel, Louis Hamilton, Fernando Alonso, James Button, Kimi Raikkonen arasındaki rekabet 2016 sezonuna damga vuracak. Vettel'in 4, Hamilton'un 3, Alonso'nun 2, Button ve Raikkonen'in ise birer dünya şampiyonluğu bulunuyor.