Otomotiv dünyasında devrim yaratan 'zenon' ve 'led' far teknolojisinin, papucu dama atıldı. Lazer teknolojisi yakın zamanda 'zenon' ve 'led' farların yerini alacak gibi görünüyor. Audi, otomotiv efsaneleri arasında yer alan spor modeli R8'de lazer far kullanmaya başladı. R8, LED farların yanında Audi'nin en yeni teknolojilerinden biri olan lazer far opsiyonuyla da alınabiliyor. İlk kez 2014 yazında sınırlı sayıda üretilen R8 LMX modelinde kullanılan lazer farlar, daha sonra Le Mans 24 Hours yarışlarında ilk sırada yer alan R18 e-tron quattro yarış otomobilinde de kullanılmıştı.
YOL GÜVENLİĞİ
LED farlara göre iki kat daha uzağı ve iki kat daha menzili aydınlatabilen lazer farlardan her biri küçük bir parçadan yüksek ışık enerjisi üretebilen yüksek yoğunluklu 4 lazer diyottan oluşuyor. Far modülünde bulunan fosfor dönüştürücüler, mavi lazer ışığını beyaz ışığa çeviriyor. Üretilen ışık, insan gözünün fark edebileceği ancak gözü yoracak derecede olmadığı için, karşıdan gelen araçlar için de güvenliği artırıyor. Ayrıca R8 maviye çalan farıyla da yollarda diğer araçlardan karakteristik olarak ayrılıyor. Audi LED farları ilk kez 2004 yılında A8 L W12 modelinde kullanmıştı.
DİKİZ AYNASI YOK
Audi, otomotiv dünyasında devrim yaratacak bir başka gelişmeye daha öncülük ediyor. Dikiz aynasını ortadan kaldıran, son derece ideal görüntü sağlayan akıllı kamera/monitör sistemi teknolojisi, Audi R8 etron ile seri üretime girdi. Audi, yeni bir teknolojiyle sürüşü daha da güvenli hâle getirmeye hazırlanıyor; berrak görüntüler ortaya koyan dijital iç dikiz aynası bu yılın sonunda Audi R8 e-tron seri üretime giriyor. Audi'nin Le Mans şampiyonu modellerinde olduğu gibi arka camın bulunmadığı R8 e-tron da geleneksel iç dikiz aynası bulunmuyor. Bu aynanın halefi ise, yüksek teknoloji ürünü, bir kamera / monitör sisteminden oluşan dijital iç dikiz aynası oluyor. Kontrol ünitesi sürekli biçimde yüksek kontrast ve berrak bir görüntü meydana getiren dijital ayna, karanlık saatlerde akıllı kontrol sistemi sayesinde, başka araçların farlarından gözün kamaşmasını önlüyor. Göstergenin sürücü seçimine bağlı olarak karartılıp, devre dışı bırakılabildiği yeni teknolojide, gelecekte monitöre ek bilgileri ilave etme konusunda da çalışılıyor. Küçük, ultra hafif kamera, düşük sıcaklıklarda ısıtılan, aerodinamik açıdan optimize edilmiş bir yuvaya yerleştirilmiş. Sadece birkaç milimetre çapında bir lensin kullanıldığı ayna, geleneksel iç dikiz aynasına göre çok daha geniş bir görüş alanını kapsıyor. Geleneksel iç dikiz aynasının yerine monte edilen çaprazlama 7.7 inç ekranlı renkli monitör, kameradan alınan dijital görüntüyü aktarıyor. Audi'nin geliştirdiği dijital aynada yer alan AMOLED ekran ilk kez bir otomobilde kullanılıyor. Ekranda kullanılan organik malzemeler düşük voltajda kendiliğinden aydınlatma özelliğine sahip yani arka aydınlatma gerektirmiyor. Geleneksel LCD monitörlere göre enerji bakımından da daha verimli, daha ince ve daha hafif bu ekranlar, ortam sıcaklığı ne olursa olsun birkaç mili saniyede açılıp kapanabiliyor.
LE MANS 24 YARIŞLARINDA TEST EDİLDİ
Efsanevi Le Mans 24 Saat yarışlarında, Audi'ye ilk üç sırayı getiren R18 e-tron quattro ve R18 ultra yarış otomobillerinde ilk kez kullanılan dijital iç dikiz aynası zorlu yarış koşullarında güvenilirliğini kanıtladı.