Rus DJ/prodüktör Nina Kraviz, pandemi öncesinde neredeyse her gün başka bir şehirde performans sergiliyordu. Bir gece İstanbul'daysa ertesi gece Berlin'de... Karantina başlayıp kulüpler kapanınca ve performanslar birer birer iptal olunca o da hayranlarıyla buluşmak için farklı bir yol buldu. Cyberpunk 2077 adlı oyun için beş özel parça yaptı. Bununla da yetinmedi oyunda plastik cerrah karakterine büründü. İnsanlar, robotlar ve ileri teknolojiler... Cyberpunk 2077 adlı fütüristik video oyununda Kraviz bir yeraltı plastik cerrahı. Kaosun hakim olduğu bir dünyada insanlara robotik kollar, robotik gözler takıyor. Aynı zamanda şarkı söyleme ve DJ'lik konusunda da yetenekli... Kraviz, video oyunlarında boy gösteren ilk DJ değil. Video oyunları üreten büyük şirketlerin gözü bir süredir dans müziğinin ünlü isimlerinin üzerinde. Üstelik sadece müzikleriyle ilgilenmiyorlar. Marka gücü yüksek DJ'leri oyunlarındaki karakterler arasında görmek istiyorlar. Yakın dönemde ABD'li ünlü prodüktör Diplo, futbol efsanesi Eric Cantona ve boksör Anthony Joshua ile birlikte FIFA 21'da yer aldı.
GERÇEK HAYATTAN FARKSIZ
GTA (Grand Theft Auto) Online'da ise kısa bir süre önce yeni bir yeraltı gece kulübü açıldı. Los Santos'taki The Music Locker'ın sanal kapıları açılır açılmaz oyuncular kendilerini her detayı titizlikle düşünülmüş eşsiz bir kulüpte buldu. Kulüpte ünlü isimler Moodymann, Keinemusik ve Palms Trax performans sergiledi. Her DJ'in kendi avatarı yapılmıştı ve gerçek hayatta kullandıkları ekipman birebir sanal dünyaya taşınmıştı. Moodymann yanında plaklarını bile getirmişti. Keinemusik ise plaj partisinde setin başına geçti. Los Santos'ta daha önce de gerçek DJ'ler performans sergilemişti. Solomun, Tale of Us ve Dixon'ın oyunda belirli görevleri de bulunuyordu. Örneğin Solomun özel jetle yolculuk ederken pilot bayılıyor. Solomun da uçağın yönetimini devralıyor. Oyuncunun görevi ise Solomun'u sağ salim kulübe getirmekti. Fortnite'ın yaratıcısı Epic Games ise oyunun dünya çapında ses getiren en önemli etkinliğini 2019'da EDM DJ'i Marshmello ile gerçekleştirdi. Dünyanın en zengin DJ'leri arasında yer alan Marshmello'nun Fortnite'taki canlı konserini 10 milyon kişi izledi. DJ Mag'ın haberine göre DJ'ler için giyim markası kurmaktansa video oyunu karakteri olmak daha kârlı. Görünen o ki bundan sonrada işbirlikleri güçlenerek devam edecek. Sayıları artacak.
ALTI AYDA HAZIRLANDILAR
Video oyunlarında konserlere yer vermek yeni bir fikir değil ama teknolojinin geldiği nokta müzikseverin sanal konserlerden daha fazla keyif almasını sağlıyor. Ama bu noktaya ulaşmak hiç de kolay değil. Marshmello'nun 10 dakikalık konseri için hazırlıklar altı ay sürdü. DJ, hareketlerini algılayan özel bir kostüm giydi. Performansı sırasında da yanında teknik destek için 30-40 kişi vardı.