Moda dünyası tüm dünyayı etkisi altına alan pandemiyle birlikte bambaşka bir döneme geçti. Moda haftaları, iddialı koleksiyon tanıtımları, defileler, sunumlar bir süreliğine de olsa tarihe karıştı... Dijital moda haftalarında yapılan defileler de ne yazık ki asıl amaç olan son tüketiciye ulaşma konusunda etkisiz kaldı. Sosyal medya hesaplarında birbirine benzeyen paylaşımlar, hatta sürekli belirli alışveriş sitelerinden alışveriş yapmaya çağıran paylaşımlar tüketicilerin sadece alışverişten değil sosyal medyadan soğumasına neden oldu... Bu cümleler aslına bakarsanız benim değil İngiliz Guardian gazetesinin... Gazete bu saptamayla birlikte moda markalarının, tasarımcıların ve modaevlerinin etkili olarak görülen ünlü şarkıcılara daha da yaklaştıklarını vurgulayıp, "Müzik videoları bu dönemde hiç olmadığı kadar marka ve modaevlerini son tüketiciyle bağlıyor. Müziğin gücü, kliplerdeki iddialı parçalar ve kombinler alışverişten elini eteğini çekmeye başlamış olanların bile yeniden gardıroplarına yatırım yapmasını sağlıyor" yorumunda bulunuyor.
BÜYÜLEYİCİ BİR ATMOSFER
Pazarlama ve yeni pazarlar üzerine çalışmalar yapan özel bir platform olan Edited için çalışan analist Katherine Bailey, "Müzik videoları aslına bakarsanız hepimiz için moda haftalarında hissettiğimiz o büyüleyici atmosferi yaşatıyor. Kliplerde styling her zaman olduğundan çok daha göz alıcı. Markalar ünlü şarkıcılarla hazırladıkları bu kliplerle kamuoyuna ürünlerini gösteriyor. Evde olan, evde kalan ve yapacak bir şeyler bulamayan çok kalabalık bir kitle var. Ve onlar için bu havalı video klipler adeta yeni bir dünyanın kapılarını aralıyor. Bize ilham verecek ve satın alma güdümüzü harekete geçirecek tek şey klipler" yorumunda bulunuyor. Analiz platformu Lyst için veri uzmanı olarak çalışan Morgane Le Caer de, "Kabul edelim çoğunlukla evdeyiz. Ve evde hâlâ en çok yapılan şey TV izlemek. O kliplerde gördüğümüz kıyafetleri de hiç olmadığı kadar yakından merak ediyoruz. Benzer kombinler yapmak, ünlü şarkıcıların üzerindeki kıyafetler her zaman bizim genel ruh halimizi harekete geçiren bir dürtü" diyor. Tüm bu yorumlar boşuna değil. Cardi B ve Megan Thee Stallion'un WAP isimli şarkılarına çektikleri klibin ardından leopar, kaplan ve yılan desenli kıyafetlerin Google'da arama oranı yüzde 201 oranında artmış.
SATIŞLAR PATLAMA YAPTI
Harry Styles'ın nostaljik kıyafetleri bolca giydiği Watermelon Sugar isimli şarkısının klibi yayınlandıktan sonra da kıyafetleri internette en çok arananlar arasına girmiş. BTS grubunun Dynamite şarkısının klibinin ardından kova tarzı şapkaların popülaritesi arttı. Google'da bu tarz şapka arama oranı yüzde 128 artış gösterdi. Bu durum geçtiğimiz hafta Drake'in Laugh Now Cry Later şarkısının video klibinin yayınlanmasıyla bambaşka bir boyuta taşındı. Ünlü şarkıcı Nike için hazırladığı kapsül koleksiyonu bu kliple tüm dünyaya tanıttı. Ve tahmin edeceğiniz üzere bu özel koleksiyona ait ürün satışları bir anda patladı.
Türkiye'den de iyi örnekler var
Edis ve Gülşen'in çok konuşulan Nirvana isimli şarkıları için çektikleri video klibi gözlerinizin önüne getirin. Gülşen'in klipteki stilinin arkasında yatan isim olan Mahizer Aytaş ünlü şarkıcının klipte giydiği parçaları şöyle sıralıyor: "Klibin açılışında Common Leisure bir sarı palto giyiyor. Korse, beyaz üst ve atleti Dion Lee tasarımı. Pantolonu Paco Rabbane. Triko üst ve altı Jacquemus... Siyah bel dekolteli elbisesi ise Versace. Ayakkabıları Dora Teymur, çantalar Louis Vuitton, aksesuvarlar ise Rosantica ve Saskia Diez." Edis'in stilini hazırlayan Olga Şerbetçioğlu ise, "Pantolonu Salih Balta yaptı. Üzerinde bir futbol tişörtü, boynunda Koral Sagular tasarımı bir kolye bulunuyor. Beyaz takımı Jorahcloset. Ayrıca klip boyunca Burberry, Balenciaga ve Vetements gibi markalardan da parçalar taşıyor" diye anlatıyor. Hande Yener ise Carpe Diem isimli klibindeki iddialı tasarımlarla özellikle de şapka tasarımlarıyla çok konuşuldu. Bu tarzın arkasında ise hem tasarımcı hem de stilist olan Gabriele Papi bulunuyor.