Moda ve otomobil endüstrisi işbirliklerine hiç de yabancı değiliz. Dev otomobil markaları ve lüks modaevlerinin ortak kapsül koleksiyonlarını sık sık haberlerde görüyoruz. Ancak bu sefer amaçları farklı. Dünyaya ve doğaya verdikleri zarardan dönmeye çalışan iki endüstri çevreci bir koleksiyona imza attı. Dünyanın önde gelen lüks mağazalarından Selfridges'te satışa çıkan Hyundai Re: Style 2020 isimli koleksiyonun bir yanında Güney Koreli otomotiv devi Hyundai buluyor. İşin diğer kısmındaysa altı önemli tasarımcı... Otomobil parçalarından oluşturulan moda koleksiyonunun gelirinin tamamı, moda şirketlerinin daha sürdürülebilir bir anlayışı benimsemesi için çalışmalar yapan Institute of Positive Fashion'a bağışlanacak... Fiyat aralığı 250 ve 1450 dolar arasında değişen koleksiyon parçalarında Rosie Assoulin, Richard Quinn, pushBUTTON, E.L.V Denim, Public School ve Alighieri gibi iddialı tasarımcı ve tasarım markalarının imzası bulunuyor. Assoulin, "Hyundai proje fikrini bana açtığında lastikler, airbag'ler, otomobil iç tekstil parçaları hatta cam ve emniyet kemerlerinin kullanımıma açık olduğunu söylediler. Çöp olarak görülebilecek parçaların yeniden işlevsel bir hale getirilmesi fikri çok hoşuma gitti. Ortaya da her zaman kullanılabilecek bir çanta çıkardım" diye konuşuyor...
SALGIN DERS VERDİ
İngiliz Independent gazetesine konuşan Hyundai Başkan Yardımcısı Wonhong Cho ise, "Kenara atılmış kaynakların yeniden kullanılabilir ve işlevsel parçalar haline dönüşebileceğini gösterdik" yorumunda bulunuyor. İngiliz Moda Konseyi CEO'su Caroline Rush ise, "Bu salgın bize birçok şey öğretti. Bunlardan biri de moda dünyasının tüm oluşumunu ve varlığını baştan düşünmesiydi. Moda daha fazla tüketim üzerine kurulu olamaz" diye konuştu. Otomobil firması geçen yıl da yine otomobil üretim artıklarının moda dünyasında kullanılabileceğine dikkat çekmek için Zero+Maria Cornejo ile bir işbirliğine imza atmış ve ortaya çıkan tasarımları bir defileyle tanıtmıştı.
3D teknolojisiyle triko
Dokuz yıl aradan sonra F1 takvimine giren İstanbul' da yarışacak olan ekiplerden biri de ScuderiaAlphaTauri. "F1 yarışıyla modanın ne alakası var?" demeyin. Enerji içeceği RedBull'un yarattığı moda markası Alpha Tauri, F1 teknolojisini ve yenilikçi ürünleriyle moda anlayışınızı değiştirecek... Bu yönde atılan adımlardan biri 3D teknolojisiyle tamamen vücut ölçülerinize göre üretilen triko kıyafetler... Bu teknolojiyle ilgili detayları Kanyon AVM önünde yer alan Alpha Tauri tırını ziyaret ederek görebilirsiniz. Bu özel moda parçaları ise bu hafta Vakkoroma'larda satılmaya başlanıyor.