Karantina günlerinde ellerimizdeki akıllı telefonlardan bu günleri ileride anmak için bolca fotoğraf çektik. Biz çekeriz de fotoğrafçılar durur mu? Onlar da bol bol bastılar deklanşörlerine. İşte memleketimizin güzide fotoğrafçılarının karantina döneminde çektikleri fotoğraflar İstanbul Modern'de Pandemi Günlerinde Fotoğraf başlıklı çevrimiçi sergiyle görücüye çıkacak.
(Emin Özmen'in fotoğrafı...)
Malum İstanbul Modern bu süreçte fiziki olarak kapalı olsa da çevrimiçi pek çok etkinlik düzenleyerek sığındığımız limanlardan biri oldu. Biz çevrimiçi etkinliklere dahil olurken meğer onlar yenilerini planlıyormuş.
(Haluk Çobanoğlu Pinokyo fotoğrafıyla sergiye katılıyor)
Müze, İstanbul Modern Fotoğraf Bölümü ve Danışma Kurulu'nun davetiyle 42 fotoğrafçıya çağrı yapıp dört duvarın sınırlarına hapsolduğumuz günlerde farklı kuşaklardan fotoğrafçıları bir araya getirdi. Onlar da kendi perspektiflerinden karantina günlerinin haleti ruhiyesini anlatan fotoğraflar çektiler.
(Ahmet Sel'den Yeni Moda Eczanesi'nin sahibi Melih Ziya Sezer'in portresi.)
PORTRELER YA DA KARGALAR
Yasin Akgül, Merih Akoğul, Burcu Aksoy, Emin Altan, Coşkun Aral, Ani Çelik Arevyan, Barbara & Zafer Baran, Kerem Ozan Bayraktar, Dilan Bozyel, Orhan Cem Çetin, Halûk Çobanoğlu, Yusuf Darıyerli, Burak Dikilitaş, Sinem Dişli, Saygun Dura, Murat Durusoy, Eser Epözdemir, Didem Erbaş, Canan Erbil, Murat Germen, Meltem Işık, Ali Kabaş, Elif Kahveci, Ege Kanar, Yonca Karakaş, İzzet Keribar, Yağmur Kızılok, Neslihan Koyuncu, Sıtkı Kösemen, Aslı Narin, Ömer Orhun, Emin Özmen, Jochen Proehl, Ozan Sağdıç, Ahmet Sel, Yusuf Sevinçli, Deniz Ezgi Sürek, Tahir Ün, Emre Ünal, Lale Tara, Begüm Yamanlar, Pınar Yolaçan'ın fotoğraflarından oluşan sergi 1 Haziran'da İstanbul Modern'in internet sitesinde açılacak, 15 Kasım'a kadar görülebilecek.
(Yusuf Sevinçli, dürbün kullanarak kargaları çekmiş.)
Ahmet Sel tüm bu süreci İstanbul'un en eski eczanesi, Kadıköy'deki Yeni Moda Eczanesi'nin sahibi Melih Ziya Sezer'in portresiyle özdeşleştirmiş. Haluk Çobanoğlu "Herkesin hem kişisel hem de toplumsal olarak kendi Pinokyo'su olabildiği 'tatlı' dönem artık sona eriyor" diyerek bir Pinokyo fotoğrafıyla katılıyor sergiye... Naçize bu fotoğrafları edebiyatçılar yorumlasa ne güzel olur diye düşünmeden edemiyor insan!