Şebnem Ferah, Kenan Doğulu, Edis, MFÖ, Teoman, Simge, Kalben ve dahası... Geçen eylül ayında ilki düzenlenen ve birçok ismin konser verdiği Fizy İstanbul Müzik Haftası, bir yıl dolmadan ikincisi için tarihi, 20-30 Haziran olarak açıkladı. İlki beş gün sürmüştü, bu kez 10 gün boyunca onlarca konsere ve etkinliğe ev sahipliği yapacak. Üstelik İstanbul'un dört bir yanına yayılarak... Zaten festivalin mimarları Atlantis Yapım'ın sahibi Erdal Bozkuş ve SM Productions'ın kurucusu Şengül Oğuz da, "İstanbul'un her yerinde müzik havası estirmek istiyoruz" diyorlar. Bozkuş ve Oğuz'la bir araya geldik ve festivalle ilgili sorularımızı yönelttik.
- Fizy İstanbul Müzik Haftası için yola çıktığınızda amaç neydi?
- Erdal Bozkuş: İstanbul'a yakışır bir popüler müzik festivali yapmak için yola çıktık. Sadece konserlerden oluşan bir festival değil. İçinde paneller, söyleşiler gibi farklı etkinlikler de var. Müziğin içindeki herkesin bir araya geldiği bir platform.
- İlki geçen yıl eylül ayında gerçekleşmişti. Bu yıl neden haziran ayını seçtiniz?
- E.B: Geçen yıl olduğu gibi ana üssümüz yine Zorlu PSM. Ama bu kez birçok medeniyete kapılarını açmış bir şehirde, kültürel dokuya uygun olarak tek mekanla sınırlı kalmak istemedik. Artık İstanbul'un birçok mekanına yayılacağız. Harbiye Açıkhava, Volkswagen Arena, IF Performance Hall ve Jolly Joker şubeleri gibi... Vadistanbul'daki sahneyi de Türkiye'nin en modern, en büyük konser ve performans alanlarından biri haline getiriyoruz.
- Konserleri ve etkinlikleri kaç kişinin izlemesini hedefliyorsunuz?
-
E.B: Hedef 100 bin seyirci ağırlamak. O hafta insanların takip ettikleri, konuştukları, okudukları konu müzik olsun istiyoruz. Amacımız müzikseverlerin tıpkı film festivallerinde olduğu gibi İstanbul Müzik Haftası kitapçığını ellerine alıp tek tek etkinlikleri takip etmeleri.
- Bu tür festivallerde şehir merkezine uzak oturanların katılımı zor olabiliyor. Bu konuyla ilgili bir çalışmanız var mı?
- E.B: Festivalin mekanları arasında Kadıköy Halk Eğitim de var, Kartal da var. Bağcılar'daki Barış Manço Kültür Merkezi de... İstanbul'u kongre vadisinden ibaret görmüyoruz. En az 30-40 farklı noktada olacağız. Bu noktalarda birer konser değil, her gün konser olacak.
- SM Productions projeye nasıl dahil oldu?
- Şengül Oğuz: Eşim Metehan Oğuz'la birlikte SM Productions'ı ABD'de kurduk. Tarkan'ın ABD'de verdiği ilk konserleri de biz düzenledik.
Sonrasında Harbiye Açıkhava konserlerinde de bizimle çalışmaya devam etmek istedi. Yolumuz da Atlantis'le böyle kesişti. İlklere birlikte imza atmak güzel.
- Festival yabancı seyirciyi şehre çekmeyi de amaçlıyor mu?
- E.B: Bizim artık daha vizyoner hareket etmemiz gerekiyor. Tıpkı dizi sektörünün dünyaya açılması gibi... Festivale yabancı isimler de getirerek uluslararası arenada da bu festivalin adına yakışır şekilde duyulmasını istiyoruz. Geçen yıl Harbiye Açıkhava'da Mark Eliyahu konseri yaptık, seyircinin yüzde 40'ı yabancıydı. Bu sene İstanbul Müzik Haftası'nda da konseri olacak. Geçen yıl yabancılar, yerli isimlere de ilgi gösterdi.
Ş.O: Biz nasıl yurt dışı tatilimizi festival tarihine denk getiriyorsak, yabancılar da İstanbul için aynısını yapsınlar istiyoruz. Özgün, bize ait bir festival. Neden bu noktaya gelmesin?
- Festival programında yer alacak isimler nasıl belirleniyor?
- E.B: Magazinde geçenle, dinlediğimiz, sevdiğimiz müzik aynı değil. Magazinde yer alan değil, yer almayan isimlerin konserlerinin biletleri satıyor. Biz müziğin iletişimini yapıyoruz derken daha az gözüken ama daha çok gözükmesi gerekenler için de bir platform yaratıyoruz.