Farkında mısınız özellikle son bir yıldır arka arkaya daha çok marka Türk tasarımcılarla kapsül koleksiyon yapıyor. Alışveriş siteleri Türk tasarımcılarla işbirliklerine imza atıyor. Hatta Türk tasarımcıların koleksiyonlarını bir çatı altında toplayan farklı büyüklükteki butikler ve multi brand konsept mağazalar açılıyor. Şu an Türk tasarımcılarına ait ürünleri ne kadar doğal bir şekilde kabul ettiğimizi, satın aldığımızı düşünün. Ancak birkaç yıl önce bu tarz projeler ortaya çıkmaya başladığı zaman kabul edelim ki durum böyle değildi. Türk tasarımına, Türk moda tasarımcısına şu an olduğu kadar geniş bir kesim aşina değildi. Ama zaman içinde hepimiz Türk tasarımcısının kıymetini daha da iyi anladık. Biz de bu tarz çalışmalarıyla en çok isminden söz ettiren üç firmanın yetkilileriyle bir araya geldik.
Zeynep Karahan / OPENHAUSE /Kurucu
Bir moda başkentiyiz
Türkiye'de sonunda Türk tasarımcılara karşı olumlu bir bakış açısı gelişti.
Tasarımcılarımız dünya moda haftalarında kreasyonlarını sergiliyor, isimlerini ve ülkemizi çok güzel şekilde temsil ediyorlar. Böylelikle tasarımcılarımız sadece ülkemizde değil uluslararası platformlarda da Türkiye moda algısını pozitif şekillendiriyorlar.
Kapılarımızı açalı çok fazla olmadı ancak mağazaya olan ilgi bizim de beklentimizin fazlasıyla üstünde.
İstanbul'un uzun süredir bir moda başkenti olduğunu düşünüyorum.
Türk tasarımcıları bir çatı altında buluşturan mağazalar, tasarımcılarla yapılan özel çalışmalar, özel işbirlikleri daha da artıyor.
Yerli tasarımcılarla Openhaus'a özel iş birlikleri yapmayı da planlıyoruz ve bu özel kapsül koleksiyonlar mağazamızda olacak.
GIZIA GATE / İsmail Kutlu (Gizia Yönetim Kurulu Başkanı)
12'den 100 tasarımcıya
Gizia Gate, Türk tasarımcıların tek bir çatı altında toplanma fikrinin ilk kez gerçeğe dönüştüğü yer olma özelliği taşıyor.
Bundan yaklaşık üç yıl önce kapılarımızı açtık ve 2 bin metre karelik dev bir çatı altında Türk tasarımcılarını bir araya topladık.
Bu işe ilk adım attığımda pek akıllıca bir proje olarak görmedi çevremdekiler. Tasarımcıları bir çatı altında toplayabileceğime, onların düzenli olarak hizmet vereceğine, üretimin dünya standartlarında olacağına inanamadı birçok insan.
Sonra dönemi doğru bulmadılar.
O zaman ne yazık ki Türk tasarımcısının Türkiye'de satılamayacağına dair bir inançları vardı insanların. Yabancı markalara para verirken sorun yoktu ama Türk markasına kimse para vermez gibi bir görüş vardı. Oysa yıllar içinde bu ön yargılar kırıldı.
12 tasarımcı ile başladık. İlk Hakan Yıldırım'ı aramıştım. Şimdi 100'ün üzerinde Türk tasarımcının koleksiyonları aynı çatı altında.
Bu proje fikri Milano, Paris, New York gibi dünya moda şehirlerine gide gele kafamda oluştu.
Ülkemizde maalesef tasarımcı ile yatırımcı pek bir araya gelmiyordu. O zaman ismi IFW (İstanbul Fashion Week) olan moda haftasının ilk başlangıcında iki dönem başkanlık yaptım ve bu dönemde ülkemizdeki birçok tasarımcı ile bir araya geldim. Aslında bugünler için yatırım olmuş o dönem. Tasarımcıları tanıdım.
Şule Kuban / morhipo.com (Genel Müdürü)
Gurur duyarak taşıyoruz
morhipo.com olarak hem Türk tasarımcılarla özel koleksiyonlara imza atıyor hem de Türk tasarımcıların koleksiyonlarını satışa sunuyoruz.
Müşterilerimizden çok olumlu geri dönüşler alıyoruz. Mesela geçtiğimiz sezon Morhipo x Davet Çok Elbisem Yok koleksiyonunu satışa sunduk. Ve koleksiyon yoğun bir ilgiyle karşılandı.
Türk müşterisi, özellikle gençler Türk tasarımlarını üzerlerinde taşımaktan gurur duyuyor, yeni ve yenilikçi isimlere büyük ilgi gösteriyor.
İlkbahar-yaz 2018 sezonunda Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul'da yer alan tasarımcılardan Özgür Masur, Sudi Etuz, Mehtap Elaidi, Zeynep Tosun, Museum of Fine Clothing ve Zeynep Erdoğan'ın koleksiyonlarını kısıtlı süreyle internet sitemizde satışa sunduk. Müşterilerimizin yoğun ilgisiyle karşılaştık.
Ayrıca Ayşe Deniz Yeğin, Bahar Korçan gibi tasarımcılarla yaptığımız dönemsel çalışmalar da büyük ilgi gördü.
Türkiye'de moda sektörünün güzel noktalara geleceğine inanıyoruz.