Takı ve mücevher trendleri çok hızlı değişiyor. Son iki sezondur hayatımıza giren kadınsı tasarımlarla birlikte kullanacağımız mücevher tasarımları da şekil değiştirdi doğal olarak. Çiçekli, dantelli olabildiğince renkli ve cıvıl cıvıl bir elbiseyi daha da hoş gösterebilmek için rengarenk dev küpeler kullanılıyor. Ancak ya vintage modeller ya da olabildiğince farklı ve el emeği olanlar popüler bu aralar. Bu trendle birlikte dikkat çeken markalardan biri de Begum Khan oldu. Osmanlı eserleri koleksiyonu yapan bir aileye mensup Begüm Kıroğlu'nun 2010 yılında erkek kol düğmeleri yaparak başlattığı markası son bir yıldır kadın tasarımları yapmaya başladı. Ve Kıroğlu'nun kadınlar için hazırladığı tasarımlar sadece Türkiye'de değil dünyanın dört bir yanında moda dünyasının büyük beğenisini kazandı. Belki Kıroğlu'nu ya da markasını birebir bilmiyorsunuz ancak sosyal medyada takip ettiğiniz kadınların kulaklarını ve bileklerini süsleyen böcek evet doğru okudunuz böcek figürlerinin kullanıldığı takıları fark ediyorsunuzdur. Peki nasıl oldu da üniversitede işletme eğitimi alan genç bir kadın tasarım dünyasına adım attı? "Üniversitenin ardından Milano'da Boccini Üniversitesi'nde Lüks Markalar Yönetimi bölümünde okudum. Üniversiteden mezun olduktan sonra Asya'ya ve Asya kültürlerine olan merakım beni Çin'e, Şanghay'a getirdi. Burada da Fudan Üniversitesi'nde Çin kültürü üzerine master yaptım. Yani aslında tasarım üzerine değildi eğitimim" diyor Kıroğlu.Aancak abisinin düğününde hediye alma telaşı onu bugün geldiği noktaya taşımış.
DÜĞÜN HEDİYESİ
"Şanghay'da olduğum dönemde, abim evlendiği için ona hediye arıyorduk. Ben de çok özel, her zaman hayatında bulunabilecek bir şey hediye etmek istiyordum. O sırada tesadüfen harika bir usta ile tanıştım. Abime bir kol düğmesi tasarladım, o ve ekibi de tam istediğim gibi bir kol düğmesi yaptı" diyor. Ondan sonraki süreçte arkadaşlarına hediyeler tasarlıyor. Bir yandan profesyonel iş hayatında çalışmalarını sürdürüyor. Kıroğlu'na ilk siparişi Şanghay'da lüks ürünler satan bir butik vermiş. Ancak sadece 10 adet ürün istemişler. Markanın şansı ise Şanghay Moda Haftası'nda dönmüş. "Sara Maino Vogue Italia'da yeni yetenekler keşfediyordu. Benim tasarımlarımı beğendi ve iletişime geçti. Ancak o zaman koleksiyon küçüktü. 'Yeni bir şeyler yaptıkça bana haber ver' dedi. Ben de onu sıkmadan, boğmadan yeni şeyler yaptıkça e-postalar attım. Ve bir gün Vogue Italia'da gelecek vaadeden yeni yetenekler kısmında bana ve çalışmalarıma yer verdi. Sonrasında doğrudan Harvey Nichols Dubai ve Lane Crawford Hong Kong bana ulaştılar ve satın alma yaptılar. Zaten o an markanın kaderinin değiştiği an oldu" diyor. Ancak Şanghay'da profesyonel olarak çalışmayı sürdürmüş Kıroğlu. "O noktadan bugün 22 ülkeye yayılmış bir marka haline geldik. Şu an 200 parçalık bir kol düğmesi koleksiyonumuz var. İlk beş yıl kadınlar için birşey tasarlamadım. Ama son bir yldır doğal bir ilhamın sonucunda kadınlar için de tasarımlar yapıyorum" diyor.
ESKİMEYEN İKİLİ
"90'ların en ünlü iki mankeni kimdi?" diye sorulsa çoğunluk 'Naomi Campbell' ve 'Kate Moss' isimlerini verir. Geçtiğimiz hafta Paris Erkek Moda Haftası'nda koleksiyonunu tanıtan Louis Vuitton'un en çok konuşulan mankenleri yine Kate Moss ve Naomi Campbell'dı. 1974 doğumlu Moss ve 1970 doğumlu Campbell, katıldıkları her moda etkinliğiyle ve özellikle son iki sezondur yer aldıkları reklamlarla çok konuşuluyor. Kate Moss ve Campbell'ın hâlâ bu kadar aktif olarak çalışmasının nedeniyse neredeyse bir tutku boyutunda işkolik olmaları ve işlerini amatör ruhuyla yapmaları. Saint Laurent, Versace, Moschino, Miu Miu gibi dev modaevleri yeni sezon koleksiyonlarının reklam kampanyaları için bu iki iddialı mankene yer veriyor iki yıldır. H&M ve Gap gibi daha uygun fiyatlı markalar da yine daha kalabalık bir kitleye ulaşabilmek için bu iki mankenle çalışmayı tercih ediyor.
ÇİN KÜLTÜRÜ TASARIMLARINI ETKİLEDİ
"Peki neden bu kadar çok hayvan figürü?" diye sorduğumda Begüm Kıroğlu şöyle yanıt veriyor: "Zaten Çin kültürüne de ilgi duyuyordum. Orada bulunduğum süre içinde o kültürden beslendim. Özellikle Çin sanatında yer alan hayvan formları en büyük ilham kaynağım oldu. Mavi-beyaz bir vazonun üzerindeki kuş figürü veya bir Tibet halısının üzerindeki kaplan formu benim için en büyük ilham kaynağı. Mesela kaplumbağa Çin Kültürü'nde uzun hayatı ve sürdürülebilirliği simgeliyor. Klasik anlamda 'güzel' olarak kabul edilmeyen böcekler, çekirgeler, sinekler benim için eşsiz, kendine has bir güzelliğin sembolü."