Eğer binlerce restoranın olduğu büyük bir şehirde yaşıyorsanız yemek trendleriyle ilgili aklınızın karışması çok doğal. Hele o restoranlar sizi çekmek için birbiriyle yarış halindeyse. Yaşanan bu rekabet ortamında, en iyisi olabilmek ve müşterileri cezbedebilmek için restoranlar farklı trendlere ve hilelere yönelebiliyor. Ama her şeyin hızla popülaritesini yitirdiği bu dünyada, bazı yemek trendlerinin de emekli olma zamanı gelmiş görünüyor. Bakın yemek dünyasında hangi trendler tarihe karışacak...
LOŞ RESTORAN İSTEMİYORUZ
Ambiyans ve ortam bir restoranın başarısında büyük rol oynar, aynı zamanda bizim o restoranı tercih etmemizde de. Bazı restoranlarda ortam o kadar karanlık oluyor ki menüyü okumak için meşale yakmanız gerekebiliyor. 2018 yılında insanları karanlık ortamlarda yemek yemeye zorlayan restoranlar yerine, parlak ve çok daha aydınlık ortamlar sunan restoranlar, estetik açıdan çok daha fazla tercih edilecek.
'REZERVASYON ALMIYORUZ' BİTTİ
Milyonlarca insanın yaşadığı şehirlerde
restoranlar, "Rezervasyon almıyoruz" politikasını
uygulamakta ısrarcılar. İnternet üzerinden
ya da telefon uygulamalarından 'bir
tık' ile rezervasyon yapabiliyorken, 2018'de
rezervasyon almayan restoranlar popülerliğini
kaybedecek.
PAYLAŞIMLI TABAKLAR
İspanya'yı ziyaret ettiğinizde küçük tabaklardan
tapas paylaşmak harikadır. Ancak
bir restorana gittiğinizde küçük tabakları paylaşma
konsepti size düşündüğünüzden daha
fazlasına mal olabilir. Birçok şehirde paylaşma
konseptli küçük tabaklar, tam boyutlu
muadillerinden ucuz değildir. Yeni yılda bu
tür küçük hilelere dikkat etmek ekonomik
açıdan çok faydalı olabilir.
MARKET ARABASINDA CİPS!
Eski çağlardan günümüze kadar ulaşan tabak şekillerinin hayatta kalmasının bir nedeni var. Tasarımlarının yemek yemeyi kolaylaştırır bir biçimde olması en geçerli sebep. Şimdiler ahşap tabaklarda yapılan sunumlar, minyatür market arabalarında servis edilen cipsler estetik açıdan çok güzel olsa da pratikte uygulanması zor trendler. Yeni yılda kullandığımız araç gereçte de klasiğe dönüş olacak gibi görünüyor.
SOSYAL MEDYA ÖNEMLİ
Yediklerimizin en güzel fotoğraflarını Instagram'da paylaşmadan duramıyoruz. Hatta en iyi fotoğrafı çekmek için yemeğimizi soğutmayı bile göze alıyoruz. Hal böyle olunca restoranların sosyal medya hesaplarının da çarpıcı olmasını bekliyoruz. Yani artık sosyal medyayı aktif kullanmayan restoranları tercih etmeyecekmişiz gibi görünüyor.
NİŞ MALZEME İSTEMİYORUZ!
Kaç yemeğin içinde muskat vardır? Ya da kinoa bir menünün olmazsa olmazı mıdır? Küçüğünden büyüğüne her restoranın menüsünde bu tür malzemelere rastlasak da, herkes bu tadları sevmek zorunda değil. 2018'de yemek içeriklerinde yine klasiğe dönüşü görebiliriz.