Son zamanlarda dekorasyon alışverişini online olarak yapanları çok duyuyorum. Hatta görüyorum da ofiste. O çok bilinen giyim markalarının kargoları geldiğinde nasıl bir heyecan kasırgası kaplıyorsa ofisi bunlar gelince de öyle oluyor. Ama hep hayal kırıklığı ile sonlanıyor paketlerin açılması.
Her köşe başında kargo şirketlerinin ofisinin bulunmasının sebebi de bu online alışveriş çılgınlığıymış meğerse. Benim haberim yok tabii. Online dekorasyon alışverişinin kötü de sonuçlanabileceğini düşünmek ve dikkatli olmak gerekiyor. Bu bir ihtimal; çok güzel sonuçlar doğurduğu da oluyordur elbet. Ben zaten alışverişi dokunarak, giyerek, deneyerek yapmayı sevdiğimden bana online dekorasyon alışverişi de her şekilde tuhaf geliyor zaten.
"Beğenmezsem iade ederim" mantığındaysanız da söyleyecek bir şeyim yok. Gidin kargo ofislerine iade edin her şeyi. Benim sözüm ümitle, beğenerek aldığı bir şeyin heyecanla paketini açtığında hayal kırıklığına uğrayacaklara...
Online alışveriş yapalım, hem de çok isabetli kararlar verelim istiyorsak, fotoğrafların yanıltıcı olduğu gerçeğini kabul ederek işe başlamalıyız. İsteyerek veya istemeyerek fotoğrafın açısı ve ışığı ile bir şeyi olduğundan büyük, küçük, parlak, mat ya da bambaşka bir renkte göstermek mümkün. Sitenin galerisinde bulunan bütün fotoğraflara dikkatlice baktığınızdan emin olun. Farklı açılardan çekilmiş fotoğraflar varsa bu işinizi kolaylaştıracaktır. Yoksa da riske girmeyin.
Şimdiki sözüm online dekorasyon ürünleri satanlara: Büyüklüğü tartışmaya açık herhangi bir ürünü, mesela bir lambayı diğer dekoratif ürünlerle birlikte bir kurgu içerisinde görüntülemenin yanı sıra boyutu herkesçe malum bir objenin yanında da görüntülemek gerekir. Bu insanlara fikir verecek ve gereksiz alışverişlerin önünü alacaktır. Mobilya söz konusu ise yükseklik, genişlik ve derinlik bilgisi kesinlikle bulunmalı. Ölçüp biçmeden nasıl olsa olur diye alışveriş yapılmamalı.
Aksesuvar risksiz
Online olarak aksesuvar alışverişi en risksiz olanı. "Bir vazo alışverişinde nasıl bir hata olabilir ki?" diye düşündüğümüz anda yine yanılabiliriz. Vazonun da içinde çiçeklerle çekilmiş fotoğrafı varsa o zaman hataya düşmeyiz. Ama çiçeksiz bir fotoğraf, vazonun tek çiçeklik mini bir vazo olarak karşımıza gelmesine sebep olabilir. Boyut bu kadar önemli.
Renk konusunda yapabileceğimiz hiçbir şey yok. Siyahın bile bir sürü tonu var. Özellikle cam, metal gibi aksesuvarlar, çerçeve, mumluk, tabak gibi ürünler en az risk ile sahip olabileceğiniz ayrıntılar.
Fiyat da önemli
Online alışverişin piyasadaki diğer ürünlere göre fiyat olarak daha avantajlı olduğu varsayılıyor. Çoğu zaman doğru da tabii. Online olunca dükkan kirası dahil pek çok masraf bertaraf ediliyor ve bu da tüketiciye yansıyor ama bunu kanun gibi de kabul etmemek gerek.
Genellikle bu sitelerde materyal bilgisi verilmiyor. Yani siz mağazada viskoz gibi doğal bir elyaftan üretilmiş bir elbiseye X TL veriyorsanız, online olarak polyester bir elbiseye X-2 TL veriyor olmak zarar etmenize sebep oluyor aslında. Dekoratif ürünler için de bu böyle.
Keten görünümlü yastıklar, polyester çıkıyor; yün sandığınız battaniyeler akrilik çıkıyor; etiketini görme şansına sahip olmadığınız için birden eviniz bir sürü sentetik ürünle doluyor. Kar ettim zannederken de zarara uğruyorsunuz bu durumda.
TREND
Evleri rahatlıkla okuyun!
YEM Yayınları'nın Evler Nasıl Okunur kitabı piyasada. Basit mimari bilgileri içeren kitap, kendi evinizi ya da çevrenizi mimari açıdan keşfetmenize zemin hazırlıyor.
YENİLİK
Ahşap ve seramik bir arada
'stil44' markası ile ahşap ve seramiği buluşturarak, mobilya sektörüne özgün ürünler tasarlayan Step Mimarlık'ın el işi benzersiz tasarımlarına bir göz atın. www.stil44.com