Çoğu
zaman satış görevlisinin bize tavsiye ettiği, arkadaşımızda gördüğümüz ya da reklamlarda sevdiğimiz ünlü bir ismin yer aldığı markanın ürünlerini almayı tercih ediyoruz. Oysa satın aldığınız her markanın arkasında bambaşka bir felsefesi bulunuyor. Siz de farkında olmadan markaların bu mesaj ve felsefelerinin sözcüsü oluyorsunuz. Spor giyimin popüler olmasıyla spor ayakkabıları resmen ayağımızdan çıkarmaz olduk. Sevimli bir elbiseyle de şık bir pantolonla da bu tarz ayakkabıları kullanıyoruz. Bir yandan da spor salonlarında ya da dışarıda spor yaparken hep ayağımızda yine bu tarz ayakkabılar var. Biz de farkında olmadan giyip mesajlarını ilettiğimiz bu markaların felsefesine bir bakalım istedik:
Keds... Biraz feminist bir tavrınız varsa bu marka tam size göre. Spor salonunda ya da dışarıda bu markayı giydiğiniz zaman güçlü ve ayakları yere basan kadın mesajını iletiyorsunuz. Keds'in kendisiyle bütünleşen #ladiesfirst sloganı ve markanın tüm kampanyalarında Taylor Swift gibi ünlü ve güçlü kadınlara yermesi de bunun göstergesi. 1916 yılında ilk gündelik spor ve yaşam ayakkabısı olarak lanse edilerek hayatımıza giren Keds'i Audrey Hepburn, Marilyn Monroe, Jackie Onassis ve Yoko Ono gibi ikon kadınlar da sıklıkla tercih etmiş.
Bucketfeet... Sanat ruhunuzda varsa bu marka tam sizlik... Çünkü marka 20 bini aşkın sanatçı ile çalışarak her bir sanatçının anlatmak istediği özgün hikayeleri tasarımlarına taşıyor. 2011 yılında kurulan ve kısa sürede tüm dünyada geniş bir kitleye ulaşan markanın ayakkabılarının her biri adeta bir sanat eseri niteliği taşıyor.
Columbia... Spor salonunda ya da dışarıda bu markayı giydiğiniz zaman markanın kendin deneyimle mesajını iletiyorsunuz. Columbia'nın tüm ürünleri başta yönetim kurulu başkanı Gert Boyle olmak üzere Columbia çalışanları tarafından Kuzeybatı Pasifik'in zorlu şartlarında deneyimleniyor. 1938 yılında kurulan marka kalite ve performansıyla uluslararası üne sahip.
Under Armour... Spor salonunda ya da dışarıda bu markayı giydiğiniz zaman markanın düzene meydan oku mesajını iletiyorsunuz... Markanın felsefesi tamamen enerji ve tutku üzerine kurulu. Marka; agresif ve inatçı, ezilenin yanında, mevcut düzene meydan okuyan bir kimliğe sahip.
Asics... Bu marka ismini Latince 'Anima sana in corpore sano' yani sağlam kafa sağlam vücutta bulunur deyiminin baş harflerinden alıyor. Marka 1949 yılında, yani İkinci Dünya Savaşı'ndan sonra gençleri sporla daha sağlıklı bireyler haline getirmek amacıyla kurulmuş.
Vans... Vans giyenler aslında bir bakıma özgürlük ve hayatlarındaki adrenalini ortaya çıkarıyor. Vans'te olan bir çok ayakkabının alt bir mesajı oluyor. Ama bu mesajın cevabı her zaman sokakta bulunuyor. Markanın sloganı Vans off the wall yani duvarın arkasına geç.