DENİM
pazarının önemli firmalarından Çalık Denim, geçtiğimiz hafta denimde önemli markalar için bir etkinlik düzenledi. Çalık Denim, misafirlerini Malatya ve İstanbul'da ağırladı. 16 Haziran akşamı da Topkapı Sarayı Karakol Restaurant'ta düzenlenen davette dünyaca ünlü modacı Ümit Ünal'ın danışmanlığında hazırlanan We Live in Public koleksiyonu tanıtıldı. Biz de bu vesileyle Çalık Denim'in İtalyan danışmanına, Hong Kong ve Fransa'dan müşterilerine bir Türk denim markasını değerlendirdik.
Andrea ScattolIn: En iyi beş marka dan biri
İtalyan Andrea Scattolin, Çalık Denim'e moda ve tesktil danışmanlığı yapıyor. Scattolin bugüne kadar 24 farklı markayla çalıştığını, Çalık Denim'in bunların içinde en sevdiklerinden biri olduğunu anlatıyor: "Çalık Denim için Japonya'dan ilham aldık. Japon konseptine yeniden hayat verdik. Japon denimi çok önemli. Onlar denime sanat katıyor, bu da bizim için önemliydi. Dünya değiştikçe geçmişi unutuyoruz, ama denim her zaman kullanılıyor. Bugün denim hâlâ, dünyada pek çok kişi tarafından tercih ediliyor. Sokağa çıkın, sinemaya gidin, kafelerde, her yerde insanlar sürekli denimi kullanıyor. Çalık Denim bana göre dünyadaki en iyi beş denim firmasından biri. Yapabilecekleri ve potansiyeli çok fazla. Bu şirketin bir başka özelliği de bugüne kadar çalıştığım en organize şirket olması. Üretim kısmı inanılmaz. Bugün iş dünyasında herkes, çalışacakları şirketin neler yapabileceğini bilmek istiyor. Çin, Avrupa ve dünyanın pek çok farklı yerinde çalıştım. Türkiye bugün bu iş içinde neredeyse Avrupa'nın en iyi ülkesi. Türk insanı çok zeki, çünkü yatırımları çok büyük. Yatırım yapmayı ve yaratmayı amaçlıyorlar. Bu ikisini yapmadan hiçbir şey mümkün olmaz. Ümit Ünal çok yaratıcı bir tasarımcı. Türkiye'nin genç nüfusu çok fazla. İtalya'da bu yok. Bu yüzden burada büyük bir yatırım var."
Jeny Chan: Yenilikleri sevenler için çok uygun
Hong Kong'lu Jenny Chan, VF markası ürün geliştirme müdürü. İlk kez geldiği Türkiye'den çok etkilenmiş. Çalık Denim'in yeni koleksiyonunu satın alan Chan, çok memnun kaldıklarını söylüyor: "Türkiye'ye ilk kez geldim ama tekrar gelmek istiyorum. Üç yıldan bu yana Çalık Denim'le beraber çalışıyorum. Bu üç yıl içinde her geçen gün Çalık Denim'in kendini geliştirdiğini gördüm. Bu anlamda koleksiyon da her yıl biraz daha iyi oldu. Özellikle denim üzerine yeni şeyler arıyorduk. Çalık Denim'in bu koleksiyonu çok daha modern bir görünümün sunuyor. Müşterilerimiz yenilikleri seviyor, Çalık Denim de buna çok uygun."
GIlbert RIchardIere: Çalık Denim'in yaptığı duygusal bir alışveriş
LTS markası, Çalık Denim'in koleksiyonunu satın alan en önemli müşterilerden biri. Markanın CEO'su Gilbert Richardiere, Çalık Denim'in müşterileriyle çok iyi ilişkiler kurduğunu söylüyor: "Öncelikle organizasyonun kurgusu ve ilerleyişi çok profesyonel, bu da iyi bir şirket için iyi bir not daha demektir. Böyle buluşmalar sık olmuyor. Davetiyeyi almak, bu insanlarla karşılaşmak gerçekten muhteşem. Bu beni çok etkiledi. Malatya'da fabrikaları gördük. Fabrika sihirli bir yer. Denim için tutkulu olmak gerekir ki, burada tutkulu ve ilgi uyandırıcı kişileri gördüm. Gençlerin ilgisini görmek de gelecek için insana umut veriyor. Çalık Denim'in son koleksiyonunun çok yenilikçi olduğunu düşünüyorum. Zaten tanınan bir denim üreticisiydi. Günden güne de jean markalarında ve üreticilerinde daha iyi yer alıyor ve hızlı gelişiyor. Çalık Denim müşterileriyle çok iyi bir bağ kuruyor. Samimi olarak Çalık Denim'in yöneticilerini kutluyorum. Yaptıkları duygusal bir alışveriş."