İşte size farklı, özel ve kişilikli bir komedi. Çoğunluk belki nefret edecek, ama benim gibi sevenleri, değerli bir mücevher gibi kıymetini bilecekler. 1968 doğumlu ve ünlü TV şovu
Saturday Night Live'ın yarattığı Adam McKay, yazıp yönettiği ilk uzun filme sanki klasik bir aksiyon sunacak gibi başlıyor. Ancak New York (belki biraz da Los Angeles) sokaklarında yaşanabilecek 'cehennemi' bir takip sonucunda, biri çikolata renkli iki polisimiz sokakları tam bir kargaşaya uğratıp her şeyi yıkıp döktükten sonra, soyguncuları yakalar. Üzerlerinden çıkan ise sadece 100 gramlık uyuşturucudur: Yani ABD'nin birçok eyaletinde suç bile sayılmayan bir miktar... Ama kentte neden oldukları zarar tam 12 milyon dolardır! Buna rağmen törenle kutlanır ve işi-gücü kırtasiye işlerini yapmak, araştırmak ve rapor yazmak olan memur-polisleri acımasızca alaya alırlar. Ama işte, onlardan ikisi de aslında gerçek polislik için yanıp tutuşmaktadır. Özellikle bir maç öncesi çok ünlü bir sporcuyu yanlışlıkla vurduktan sonra kızağa çekilen Terry Hoitz. Gerçi diğeri Allen Gamble, kendi halinde, halim-selim ve işkolik bir masabaşı ustasıdır. Ama, Terry'ye kapılarak sahaya çıkar ve bir soyguna karışır. Üstelik bu kez karşılarında sıradan bir soyguncu değil, devleti kazıklayan, milyarlarla oynayan ve kapitalizmi en kirli biçimde uygulayan medyatik bir işadamı vardır. Filmin temel erdemi, tüm aksiyon, takip ve gerilim öğelerini ve ilk başta hâkim olacak gibi duran zenci mizahının sınırlarını çabucak aşıp, özgün bir komediye dönüşmesi. Sürekli bir absürdlük duygusunun sürüklediği bir komedi. Bu absürd mizah, çabucak yakıcı ve yıkıcı bir alaya, bir hiciv ve taşlama zirvesine dönüşüyor. Belki bir mini-zirve, ama yine de bir zirve. Taşladıkları arasında New York polis örgütünden New York berduşlarına (buldukları ilk boş araba içinde grupseks yapan berduşlar!), koyu maçoluktan seks nesnesine dönüşmüş kadınlara, sermayenin kirli yüzünden Amerikan usülü televizyonculuk ahlakına, çok şey var var. Final jeneriklerinde perdede beliren, ABD'nin son dönemdeki rekorlarını karşımıza getiren küçük tablolar ise, filmin temel işlevini sanki tamamlıyor: kapitalizmin ABD'deki uygulama biçimi içinde sermayeyle devletin, polisle rüşvetin, suçla erdemin karanlık ve karmaşık ilişkilerini sergilemek... Sonuç olarak, IQ katsayısı hayli yüksek gözüken bir ekibin elinden çıkma bu film, has komedi tutkunlarına...
YEDEK POLİSLER ***
(The Other Guys) Yönetmen: Adam McKay Senaryo: A. McKay, Chris Henchy Görüntü: Oliver Wood Müzik: Jon Brion Oyuncular: Will Ferrell, Mark Wahlberg, Eva Mendes, Michael Keaton, Steve Coogan, Samuel L. Jackson, Derek Jeter, Bobby Carnavale Warner Bros filmi.