Elektrikli otomobillere olan ilgi artarken, Alman otomobil üreticileri bu araçların akü üretiminin Amerika ve Asya’ya bırakılmaması görüşünde birleşiyor\r\n\r\n \r\n\r\nALMAN otomobil üreticileri Daimler, BMW ve Volkswagen şirketlerinin işletme müdürleri, elektrikli otomobil akülerinin üretilmesi konusunda ortak çalışma önerdi. Daimler şirketinin işletme müdürü Michael Brecht , “Akü hücrelerinin üretilmesini tek başına Asyalılara bırakamayız” dedi. Daha önce Daimler ve Volkswagen şirketlerinin işletme müdürleri, elektronik otomobil akülerinin üretilmesi ve geliştirilmesinde birlikte çalışma yapılmasını istemişti.\r\n\r\n
YÜKSEK YATIRIM GEREKLİ\r\n\r\nHandelsblatt Gazetesi’nde yer alan haberde, elektrikli otomobil aküsü üretebilmek için büyük Alman otomobil üreticilerinin her birinin birer milyar euro yatırım yapmaları gerektiği bilgisine yer verildi. Daimler, BMW ve Audi daha önce Nokia şirketine ait navigasyon sistemi olan Here için de bu yükseklikte bir meblağda yatırım yapmıştı.\r\n\r\n
EN BÜYÜĞÜ TELSA\r\n\r\nGünümüzde en büyük akü üretici firmaların Asyalı firmalar olduğuna dikkat çekilirken, elektrikli otomobilin öncülerinden Telsa şirketinin ABD’de Panasonic ile beraber dünyanın en büyük akü üreticisi konumunda bulunduğu belirtiliyor. Daimler şirketi de bu sene sonuna kadar Saksonya Eyaleti’nde bulunan Kamenz’de kendi akü hücresi üretim tesisini kapatmayı planlıyor, ancak akü sistemleri üretmeye devam edecek.\r\n\r\n
ALMANYA HAZIRLIKTA\r\n\r\nHer şeye rağmen Almanya’da verimli akü hücresi üretimi için AR-GE çalışmaları devam edecek. Bosch firması Frankfurt Otomobil Fuarı’nda akülerinde yeni bir teknolojiden bahsederken, Ulusal Elektrikli Otomobil Platformu (NPE) da sene sonuna kadar bir akü ve hücre üretimi yol haritası hazırlığı içinde.\r\n\r\n
BERLİN