Almanya’da çok sayıda firmanın fiyat artışından müşterilerin ürkeceğini bildikleri için paketlemelerle göz boyadığı ve bu yolla kazanç elde ettikleri kaydedildi. Hamburg Tüketicileri Koruma Merkezi tarafından yapılan açıklamada, aynı kalitede ürünü farklı biçimde paketleyen ve aynı zamanda küçülten firmaların bu yolla yüzde 20 ile 25 arasında değişen oranda kazanç elde ettikleri kaydedildi.\n\n
“YENİ ÜRÜN” YAZISINA DİKKAT\n\nHamburg Tüketicileri Koruma Merkezi, çikolatadan tuvalet kağıdına çok çeşitli ürünlerde yapılan paketleme oyununda “yeni ürün” yazılarına dikkat edilmesini önerdi. Firmaların paket ebatlarını küçülterek sundukları kalitesi aynı ürünlerde “yeni ürün” gibi yazıları yazmayı da ihmal etmediklerine dikkat çekildi. Firmalar son zamanlarda hammadde ve işçilik maliyet artışını “paket oyunu” ile yansıtıyor.\n\n
“İÇİNDE DAHA ÇOK VAR”\n\nOYUNU Almanya’da firmaların müşteriyi yanılttıkları başka bir konu da, “bu paketlerin içinde eskisine göre daha fazla var” oyunu. Bir ürünün fiyatında indirim yapamayan veya artıramayan firmalar, paketlemelerde yaptıkları değişikliklerle sanki daha fazla ürünü müşteriye satıyormuş gibi davranıyorlar. Tüketici kuruluşları “paket oyunları” konusunda tüm tüketicilerin dikkatli olmasını istiyor.\n\n \n\n
FRANKFURT