Ankara Üniversitesi Uygulama Anaokulları'nda her eğitim öğretim döneminde gerçekleştirilen proje çalışmalarına bir yenisi daha eklendi. Minik öğrenciler, Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Programı, Montessori ve Proje Yaklaşımına dayalı modellerle eğitimlerin verildiği Anaokullarında bu kez kendilerini bambaşka bir dünyada buldu. Yapılan 'Kuş Projesi' adlı çalışma ile minik öğrenciler, velilerinin de desteğiyle kendi elleriyle hazırladıkları kuş kostümlerini renkli bir defileyle sundu.
HEPSİ KUŞ OLDU
Proje sergisi öncesinde çocuklardan eğlenceli bir de gösteri gerçekleşti. Aileleriyle birlikte hazırladıkları 'kuş kostümlerini' giyen minikler, çok özel bir 'Kuş Defilesine' imza attı. Proje çalışmasında en az çocuklar ve veliler kadar öğretmenlerin de heyecanlı oldukları gözlendi. Çocuklar da Kezban Aral, Cansu Keleş, Ümmügülsüm Koç, Tuğçe Tokmak, Özlem Savaş, Burçak Karaman, Yeşim Ateşocak ve Emine Yılmaz öğretmenlerine teşekkürlerini ihmal etmedi. Ankara Üniversitesi uzmanları, bu çağdaki miniklerin özellikle yaz ve öncesi dönemdeki kazanımları için şu bilgileri paylaştı: "Bu dönem, çocuğun bilişsel, psiko-motor, sosyal-duygusal, dil gelişimi alanlarında önemli ilerlemeler kaydettiği, öz bakım becerilerinin kazanıldığı bir dönemdir. Proje çalışmaları çocukların ilgileri, istekleri ve ihtiyaçları doğrultusunda çocukların aktif katılımlarıyla belirlenen bir konu üzerinde çeşitli etkinlikler bireysel- büyük grup- küçük grup etkinlikleri, aile katılımı, uzman konuk katılımı gibi çalışmaları kapsayan bir süreçtir. Proje yaklaşımında konunun seçiminden, sonuç aşamasına kadar süreç çocuk merkezlidir ve çocuk tüm aşamalarda aktif katılım sergilemektedir."
BİR BUÇUK AY ÇALIŞTILAR
Yaklaşık bir buçuk ay süren proje çalışması üç aşamadan oluştu. Minik öğrenciler ilk olarak, kuşlar ile ilgili detaylı araştırma yaptı. Ardından çocukların mevcut bilgileri ve merak ettiklerinden yola çıkılarak kuş çeşitleri, kuşların yaşam döngüsü ve kuşların özellikleri gibi alt başlıklar belirlendi ve proje planlandı. İkinci aşamada, belirlenen alt başlıklar yönünde sınıf içi etkinliklere, aile katılımlı çalışmalara, alan gezileri ve uzman konuklara yer verildi. Son aşamada ise yapılan etkinlikler sergilendi.