Öğrenciler için hayatlarında büyük önem taşıyan Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) için geri sayım başladı. Uzun süren hazırlık döneminin ardından 12 Mart Pazar günü 1 milyonu aşkın öğrenci sınava girecek. 2017 YGS sınav giriş yerleri ise merakla aratılmaya başladı. YGS sınava giriş belgesini almak isteyen öğrenciler için ÖSYM resmi bir açıklama henüz yapmadı. Peki YGS sınav yerleri ne zaman açıklanacak? İşte detaylar...
Her sene gerçekleştirilen ve üniversite adayı öğrenciler için hayati önem taşıyan YGS sınavına sayılı günler kaldı. Geçtiğimiz yıl yapılan YGS'de başvurular 20 Ocak'ta bitmiş, sınav giriş yerleri ise 14 gün sonra 3 Mart'ta açıklanmıştı. Buna göre 2017-YGS sınav giriş yerlerininde bugün içerisinde (01 Mart 2017) açıklanması bekleniyor.
2017 YGS SINAV GİRİŞ YERLERİ SORGULAMA İÇİN TIKLA
2017 YGS NE ZAMAN YAPILACAK?
Üniversiteye giriş için ilk aşama olan 2017-YGS için öğrenciler hazırlık içinde. Sınav, 12 Mart 2017 Pazar günü gerçekleştirilecek. Tek oturumda yapılacak sınav saat 10.00'da başlayacak ve 160 dakika sürecek.
Sınava girecek adayın yüzü, kimlik tespitini sağlayacak biçimde açık olmalıdır. Kimlik ve güvenlik kontrolleri ile salona giriş işlemlerinin zamanında yapılabilmesi için, adayların sınava girecekleri binanın kapısında en geç saat 09.00'da hazır bulunmaları gerekmektedir.
YGS'de ortak müfredata dayalı Türkçe Testi, Sosyal Bilimler Testi, Temel Matematik Testi ve Fen Bilimleri Testi yer alacaktır. Adaylar, Millî Eğitim Bakanlığı (MEB) öğretim programlarından (müfredat) sorumludur.
YGS SİMÜLASYONU GERÇEĞİNİ ARATMADI
Yükseköğretim Geçiş Sınavı (YGS) öncesinde, adaylara gerçek sınavdaymışçasına adayların adlarına düzenlenmiş optikleriyle, İstanbul Üniversitesi amfilerinde, tüm sınav kuralları dikkate alınarak deneme sınavı yapıldı. Sınav Eğitim Kurumlarının düzenlediği "Gerçek Mekan Gerçek Sınav " uygulaması geçtiğimiz Pazar günü İstanbul Üniversitesi Beyazıt Kampüsünde gerçekleşti.
Öğrencilerin tek tek üstleri aranarak girdikleri sınavda kimliği olmayan öğrenciler sınava alınmazken, oturma sıraları da tıpkı YGS'de olduğu gibi önceden belirlenmiş kişiye ait optik formların bulunduğu sıraya göre dizildi. Sınav Eğitim Kurumlarıyla yıllardır bu çalışmayı sürdürdüklerini söyleyen Nişantaşı Üniversitesi Rehberlik ve Kariyer Daire Başkanı Nazik Kösegil, şunları söyledi:
"Nişantaşı Üniversitesi olarak öğrencilerin yanında olduğumuzu belirtmek için burada bulunuyoruz. Yapmaya çalıştığımız şey öğrencinin 12 Mart öncesinde gerçek sınav deneyimini yaşayarak sınav kaygısını dengelemek, o gün içerisinde nelere dikkat etmesi gerektiğini fiziksel olarak göstermek ve somut anlamda bir sınav deneyimini yaşatabilmek. Bugün ise velilerimiz dışarıda, öğrencilerimiz içeride gerçek bir sınav edasıyla devam ediyor. Öğrencilerimiz kimliksiz sınava alınmadılar, belli bir zaman sınırı konuldu, velilerin içeriye girmesine izin verilmedi, sınavda da bir ÖSYM kitapçığı simüle edilerek öğrenci bir deneme değil de gerçek bir sınav yapar gibi sınavı devam ettiriyor. Bunun etkisini geçmiş yıllarda gördük, bu yıl da göreceğiz. Çünkü öğrencinin asıl korktuğu şey okul binasına girmek, ailesini kapıda bırakıp yola devam etme duygusunu yaşamak. Aslında bunlara çok heyecanlanıyorlar. Sınavdan 10 gün öncesinden bunları yaşayarak öğrenci kendisini 12 Mart'a daha güçlü ve daha sağlıklı hazırlıyor. Öğrencilere sorduğumuzda da benzer şeyler söylediler. Özellikle birçok öğrencimiz bulunduğumuz yapıdan da dolayı 'gerçekten sınavdaymış, gerçekten 12 Mart'mış gibi' geldiğini söylediler. Dolayısıyla böyle bir simülasyon öğrencinin en büyük derdi olan ve başarısını en çok etkileyen sınav kaygısıyla baş etme ve sınav kaygısını belli bir seviyeye indirme anlamında önemli bir yer tutacak."
"SON DERECE PEDAGOJİK BİR UYGULAMA"
Uygulamanın pedagojik anlamda önemine vurgu yapan Sınav Eğitim Kurumları İstanbul Bölge Koordinatörü Necdet Özcan da şöyle konuştu:
"Son derece pedagojik bir uygulama. Eğitimde yaşayarak öğrenme en etkili öğrenme yöntemidir. Bizim çocuklara öğrettiğimiz bilgilerin temel amacı öğrendikleri bilgileri sınavda puana tahvil etmeleridir. Öğrendiği bilgiyi eğer sınav esnasında tam olarak ortaya koyamıyorsa öğrenmiş olmasının da çok fazla anlamı kalmamış oluyor. Çünkü en nihayetinde sınav sonucuna göre bir yere yerleşecek. Sınav heyecanı da çocukların bu performansları açısından çok derece önemli bir unsur. Sınav heyecanını biz ne kadar şubelerimizde rehber öğretmenlerimiz aracılığıyla teorik olarak anlatsak da ancak tam olarak deneyimleyerek aşabiliyorlar."