Facebook'un popüler paralı televizyon kanalı HBO (Home Box Office) ile işbirliği yaparak özel video fırsatları sunduğu bir süredir manşetlerde yer alıyordu. Şirket şimdi de "reklam" odaklı yeni düşünce yapısıyla video platformunu bir adım daha ileriye taşımak istiyor.
Sosyal medya devi zaten bir süredir "Haber Kaynağı" içersinde reklam görüntülüyordu. Facebook'un yeni planları arasında artık video klipler arasında reklam gösterme fikri de yer alıyor.
Facebook'da bir video izlendikten sonra "Önerilen Videolar" diye yeni bir ekran açılacak ve eğer kullanıcı bu videoları izlemeye devam ederse YouTube sistemine benzer bir şekilde reklamlar görüntülenecek.
Reklam hizmetinde Youtube benzeri bir gelir paylaşımı hedefleniyor. Buna göre video reklamlarından kazanılan gelirlerin yüzde 55'i video sağlayıcısına, geriye kalan yüzde 45'lik pay ise Facebook'a aktarılacak.
Sosyal ağ devinin bu hizmeti sunacak olmasındaki tek motivasyonun "para" olmadığı bir gerçek. Facebook için asıl önemli olan online video konusunda dünyanın bir numaralı ismi olan YouTube için gerçek bir rakip oluşturmak.,,