Türkiye'nin çılgın projelerinden biri olan İstanbul - İzmir arasını 3.5 saate indirecek Gebze - Orhangazi - İzmir Otoyolu'nun inşaatına 24 saat kesintisiz devam ediliyor. Bu kapsamda İzmit Körfez Geçiş Köprüsü'nün denizdeki ayakları tamamlandı. Köprüdeki Kuzey ve Güney Ankraj bloğu kazı çalışmaları da tamamlandı. Körfez geçişini 70 dakikadan 6 dakikaya indirecek köprü 3 kilometre uzunluğuyla dünyanın en büyük dördüncü köprüsü olacak. Köprünün 2015'te hizmete girmesi planlanıyor. Güzergah üzerinde yer alan Samanlı, Belkahve tünellerinde de çalışmalar yüzde 80 tamamlandı. Otoyolun tamamının 2016'da trafiğe açılacağı ifade edildi.
Otoyol tamamlandığında mesafe 140 kilometre kısalacak. Böylece 870 milyon TL tasarruf sağlanacak. 9.2 milyar dolara (19 milyar TL) mal olacak asma köprü Japon IHI ve ITOCHU firmaları tarafından inşa ediliyor. IHI dünyanın en uzun asma köprüsü olan Japonya'daki Akaşi köprüsü ile Türkiye'deki Haliç ve Fatih Sultan Mehmet köprülerini de inşa etmişti. Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı'nın verilerine göre toplam 4 bin 579 personel 24 saat esasına göre bin 85 iş makinesiyle birlikte çalışmalarını sürdürüyor. Proje, 384 kilometre otoyol ve 49 kilometre bağlantı yolu olmak üzere toplam 433 kilometre uzunluğunda. Proje kapsamında 31 viyadük, 2 tünel, 199 köprü, 21 gişe alanı, 8 bakım işletme merkezi, 7 servis alanı, 7 park alanı olacak. Proje bittiğinde Gebze - İzmit arasındaki trafik yükü de yüzde 30 azalacak. 3 gidiş, 3 dönüş ve 1 yaya olmak üzere 7 şeritli olacak köpreden geçiş ücreti ise KDV hariç 35 dolar olacak. Köprü, İstanbul Boğazı'na yapılan Yavuz Sultan Selim Köprüsü ile birleşecek.
SABAH'a konuşan Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan, Yalova'yı cazibe merkezi yapacak en önemli projenin İstanbul'u Yalova'ya, Yalova'yı Bursa'ya, Bursa'yı İzmir'e bağlayacak otoyol projesi olduğunu anlattı. Elvan "İnşallah önümüzdeki yılın 4 ya da 5'nci ayında Altınova ile Gemlik arasındaki bölümü açmış olacağız. Hedefimizi buna yoğunlaştırdık" dedi.
Erhan ÖZTÜRK/SABAH