Rize-Erzurum karayolu güzergahındaki 2 bin 640 rakımlı Ovit Dağı'nda yapımı süren Ovit Tüneli'nin 10 bin 600 metrelik bölümü tamamlandı.
Rize'nin İkizdere ilçesi 2 bin 640 rakımlı Ovit Dağı'nda yapımı planlanan tünel, 14 bin 300 metre uzunluğu ile Türkiye'nin en uzun, dünyanın ise en uzun tünellerinden biri olacak. Çift tüp şeklinde inşa edilecek tünel projesinin 800 milyon liraya mal olması planlanıyor.
Tünel sayesinde Karadeniz ile Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgeleri arasında kış aylarında aşırı kar ve çığ tehlikesi nedeniyle aksayan ulaşım, kesintisiz ve güvenli hale gelecek. Tünelin giriş kotu 1919 metre, çıkış kotu 2 bin 236 metre ve tünel içi boyuna eğim yüzde 2,13 olacak. 2015 yılı sonunda bitirilmesi planlanan tünelle, 250 kilometre olan Rize-Erzurum karayolu, 200 kilometreye düşecek.
Rize Valisi Ersin Yazıcı, Ovit Tüneli Projesi'nin, Türkiye'nin önemli ve ciddi yatırımlarından biri olduğunu belirterek, "Çığ tünelleri ile yaklaşık 14,3 kilometrelik bir tünel olacak. Tünelin bazı noktalarında derinlik 850 metreye kadar ulaşacak. Her iki tarafta da çalışmalar devam ediyor" dedi.
Yılların hayali olan Ovit Tüneli'nin 2015 yılı sonuna doğru biteceğini ifade eden Yazıcı, şunları söyledi:
"Ovit Tüneli iki tüpten oluşmakta. İkizdere tarafından 2,5, İspir tarafından da 2,8 kilometre ilerleme sağlandı. Toplamda her iki tarafta 10,6 kilometre delme işlemi tamamlanmış durumda. Ovit Tüneli, Rizemiz için önemli bir yatırım. Ovit Tüneli ile Karadeniz, Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgesi ile buluşmuş olacak. İyidere bölgesinde büyük bir lojistik alan oluşacak. Doğu ve Güneydoğu Anadolu'nun her türlü ihtiyacı karşılanmış olacak. Rizemizde böyle büyük bir lojistik alanın oluşması, ilimizi ekonomik açıdan yukarılara taşımış olacak. Rize'nin gelecekteki konumunu farklı bir yere taşıyacak."
"Rizemize ekonomik açıdan çağ atlatacak bir proje"
Vali Yazıcı, Rize-Erzurum arasındaki ulaşımın en sıkıntılı bölgesinin Ovit Dağı olduğunu dile getirerek, şunları kaydetti:
"Bu tünelle artık bir sıkıntımız kalmayacak. Rizemize ekonomik açıdan çağ atlatacak bir proje. Açılacak bu tünel sayesinde ithalat ve ihracatın kolaylaşmasıyla Doğu Anadolu Bölgesi'nin de ekonomik hayatında farklı bir canlanma olacaktır. Doğu Karadeniz'de yayla turizmi, özellikle Arap ülkelerinden ciddi manada turist gelmesini sağlıyor. Yabancı turistlerimizi Doğu Anadolu Bölgesi ile de buluşturabiliriz. Doğu bölgemizin de turizm anlamında farklı özellikleri var. Karadeniz ve Doğu Anadolu'nun turistlik özellikleri, bu tünelin açılmasıyla buluşmuş olacak."
AA