Son yıllarda mağaza yarışına giren zincir marketlerin rekabet savaşında en büyük silah, fiyat oldu. Pazar araştırmalarına göre özellikle hafta sonları yaptıkları büyük promosyonlarla müşteri çekmeye çalışan marketlerin, hızlı tüketim ürünlerindeki fiyat artışının enflasyonun altında kaldığı tespit edildi. Bazı zincirler, fiyatları düşük tutarak kârdan feragat ettiklerini söylese de, bazıları bunun üreticilerle işbirliği sonucunda gerçekleştiğini açıkladı.
Bir market yöneticisi, "X üretici firma bir hafta sonu bize 2 TL fiyat veriyor. Ancak rakiplerde o ürünün fiyatı 2.90 TL. Diğer marketler üreticiye ulaşamasın diye özellikle tatil yapılan pazar günleri bu sistem uygulanıyor. Üretici de bilhassa bunu istiyor. 'İndirimi yapın ama benim haberim yokmuş gibi olsun' diyor" şeklinde konuştu. Perakende danışmanı Nurullah Öztürk de, bu sistem nedeniyle sektörde kârlılığın gittikçe azaldığını söyledi. Öztürk, "Bazı zincirler genel giderlerini bile karşılayamaz durumda. İndirim yapıp ciroyu artırmak istiyorlar. Bu kez de kârsızlık baş gösteriyor. Rakiplerine uyup indirim yapmazsa da müşteri kaybediyor" dedi. Müşterinin artık sadık olduğu markalara değil uygun fiyata yöneldiğini belirten Öztürk, fiyat savaşlarının bu yıl istihdamda kayıplara neden olabileceğini sözlerine ekledi.
Özge YAVUZ/SABAH