3'üncü Boğaz Köprüsü Projesi'nde 3 bin 500 personel ve bin 50 iş makinesiyle yürütülen çalışmaların yüzde 50'si tamamlandı. Karayolları 1. Bölge Müdürü İsmail Kartal, İstanbul, 3'üncü köprü ve bağlantıları yolları, ana gövdenin tamamında, viyadük ile tünellerde çalışmaların sürdüğünü söyledi.
2.5 METRE BETON
Her 4 ayağın tamamında çalışmalarının devam ettiğini kaydeden Kartal, "Her birinde günde ortalama 2-2.5 metre beton imalatımız söz konusu. Bugün geldiğimiz noktada karadan itibaren 155'inci metreye gelmiş durumdayız. Çalışmaların yüzde 50'sini tamamladık" dedi. Köprünün bağlantı yollarıyla birlikte 2015 yılında bitirilmesini hedeflediklerini vurgulayan Kartal, şöyle konuştu: "Köprümüzün geçiş ücreti 3 dolar olacak. Bu köprümüzü diğerlerinden farklı kılan en büyük özelliği, bu alanda dünyada bir ilk oluşudur. Kulelerin ortalama boyu 320 metre. Garipçe tarafındaki kesim 322, Poyrazköy'deki ise 318 metredir. Ortalama tünel yüksekliği de 320 metredir. 4 gidiş, 4 geliş ayrıca 2 demiryolu hattı bulunmaktadır. 10 şeritli bir platform söz konusudur." Kartal, 3'üncü köprünün açılmasıyla birlikte İstanbul trafiğinin rahatlayacağını da belirtti. İnsanların gelir seviyesinin yükselmesiyle taşıt sahiplik oranının da arttığını söyleyen Kartal, "Herşeyden önce ağır taşıt trafiğinin tamamı 3'üncü köprüyü kullanacak. Dolayısıyla ufak taşıtlarda, trafik hareketliliğinde büyük fayda sağlayacak" dedi.
DEPREME DAYANIKLI
Karayolları 1. Bölge Müdürü Kartal, depreme dayanıklı bir köprü inşa ettiklerini vurgulayarak, bu tür köprülerin rüzgâr ve deprem yükü esasına göre tasarlandığını kaydetti. Köprünün 2 bin 475 yılda olası bir depreme karşı stabil halde ayakta duracağını vurgulayan Kartal, ayrıca aydınlatmanın da dekoratif olacağını söyledi.