Teknlojinin gelişimiyle birlikte datalara yönelik araştırmalar da hızlandı. İşte onlardan biri... ABD'de yapılan araştırma sonucuna göre kadınlar beş ana sosyal medyaya kanalında erkeklerden daha aktif. Araştırmayı yapan merkezin adı Pew ve onların bulgularına göre kadınların yüzde 76'sı Facebook kullanıyor. Erkeklerde bu oran yüzde 66'ya düşüyor. Kadınların yüzde 18'i Twitter kullanıyor ve burada erkekleri kıl payı geçiyorlar. Erkeklerin Twitter kullanma oranı yüzde 17. Kadınların yüzde 20'si Instagram kullanırken, erkeklerin yüzde 17'si kullanıyor. Kadınların yüzde 33'ü Pinterest'i kullanırken erkeklerin yüzde 8'i kullanıyor.
Peki her platformda mı kadınlar önde? Hayır. LinkedIn'de durum farklı: erkeklerin yüzde 24'ü bu platformu kullanırken bu oran kadınlarda yüzde 19. Pew bulgularına göre 2012 Aralık'ına kıyasla şu anda bütün ana platformlar daha çok kullanılıyor. Bugün, ABD'deki internet kullanıcılarının yüzde 73'ü en az bir sosyal medya kanalını kullanırken yüzde 42'si birden çok kanalı kullanıyor.Instagrambu sene 18-27 yaş arası kullanıcılar arasında dokuz puan yükselerek yüzde 37'lik, Afrika kökenli Amerikalılar arasında ise on bir puan yükselerek yüzde 34'lük bir kullanılma oranına erişti.
(AdWeek)